شناسهٔ خبر: 38274567 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

زوجین دانشجو پیوند خود را در حرم مطهر رضوی جشن گرفتند

پانزدهمین کاروان زوجین بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی «همسفر تا بهشت» نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها شنبه شب در سفر به مشهد و زیارت حرم مطهر رضوی ازدواج خود را در جوار مرقد منور امام مهربانی‌ها جشن گرفتند.

صاحب‌خبر -

دبیر ستاد ازدواج دانشجویی کشور در حاشیه این مراسم به ایرنا گفت: ۵۰۰ زوج دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور در قالب پانزدهمین کاروان بیست و سومین دوره ازدواج دانشجویی «همسفر تا بهشت» در رواق حضرت زهرا‌(س) حرم مطهر رضوی گرد هم آمدند.
مهدی غلامی مقدم ، افزود: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی ۲۲ سال گذشته طرح ازدواج دانشجویی «همسفر تا بهشت» را با هدف ترویج و فرهنگ‌سازی ازدواج پایدار و آسان اجرا کرده که در این راستا برنامه سه روز اقامت رایگان در مشهد و شرکت در کارگاه‌های آموزشی و اهدای جوایز برای زوجین دانشجو تدارک دیده شده است. وی ادامه داد: امسال نیز پس از ثبت‌نام زوجین در ستاد ازدواج دانشجویی برای شرکت در بیست و سومین دوره همسفر تا بهشت، اعزام کاروان‌ها به مشهد از ابتدای دی ماه آغاز شد و تاکنون شش هزار زوج در این دوره به مشهد مقدس سفر کرده‌اند.
وی گفت: هر یک از کاروان‌ها طی دو شب و سه روز علاوه بر اقامت در هتل و تشرف به حرم مطهر رضوی از ویژه برنامه‌های سیاحتی، زیارتی، تفریحی و آموزشی بهره می‌گیرند.
غلامی مقدم افزود: تامین وسیله و هزینه رفت و آمد این دانشجویان بر عهده دانشگاه‌هاست و سایر هزینه‌های مربوط به اقامت، سیاحت و زیارت در مشهد از سوی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها تامین می‌شود.
مراسم جشن ازدواج دانشجویی همسفر تا بهشت با اجرای مداحی، سخنرانی، قرائت میثاق‌نامه و حضور در مهمانسرای حضرت امام رضا(ع) همراه بود.


نظر شما