شناسهٔ خبر: 38274407 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس ستاد انتخابات یزد: هدف، مشارکت حداکثری مردم در شعبه‌های اخذ رای است

یزد- ایرنا- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد میزان مشارکت مردم در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که دوم اسفند ماه آینده برگزار می‌شود، مهم دانست و گفت: تلاش دست‌اندرکاران این پروسه باید جلب حضور حداکثری شهروندان در این عرصه باشد.

صاحب‌خبر -

احمد ‌ترحمی بهابادی در نشست مشترک ستاد انتخابات استان افزود: در شرایط کنونی مشارکت مردم مهم است و به فرموده مقام معظم رهبری برای حفظ امنیت و آبروی نظام و ایران اسلامی وظیفه داریم در انتخابات مشارکت پرشوری داشته باشیم.

رییس ستاد انتخابات استان یزد ادامه داد:‌ به گفته رییس جمهوری، مسیر هر تغییر و توسعه‌ای از طریق حضور در پای صندوق‌های رای اتفاق می‌افتد، بنابراین تلاش ‌همه دست اندرکاران باید جلب مشارکت حداکثری مردم باشد.

به گزارش عصر یکشنبه اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، رییس ستاد انتخابات استان افزود: جلسات ‌ستاد از چند ماه قبل به صورت منظم و هفتگی برگزار می شود و آمادگی کامل در برگزاری انتخاباتی سالم، قانون‌مند و با حضور حداکثری مردم در استان فراهم است.

ترحمی خاطرنشان کرد: شهرستان یزد با استقرار بیش از نیمی از شعبه های اخذ رای ، وظیفه سنگینی در برگزاری انتخابات پیش رو دارد که تمام تمهیدات و امکانات لازم در این زمینه از سوی فرمانداری اندیشیده شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری یزد گفت: لازم است در زمان تبلیغات فعالیت های انتخاباتی همه نامزدها رصد شود و چنانچه تخلفی هم مشاهده شد طبق قانون با آن برخورد شود.

ترحمی تاکید کرد: نباید هیچ رانت اطلاعاتی ویژه‌ای برای داوطلب یا جریان سیاسی خاصی در زمان تبلیغات تا روز برگزاری انتخابات و پایان روند رای گیری و شمارش آرا در استان به وجود آید و سیاست راهبردی وزارت کشور در برگزاری انتخابات، برگزاری سالم، قانونمند و حضور حداکثری مردم در شعبه های رای گیری است.‌

 در این نشست روسای کمیته های ستاد انتخابات استان و فرماندار یزد گزارشی از اقدامات انجام شده برای برگزاری باشکوه انتخابات در استان و شهرستان یزد ارائه دادند.

برای شرکت در انتخابات مجلس ۷۲۲ ‌هزار و ۵۵۷ نفر در استان واجد شرایط حق رای هستند که از این تعداد ۳۷۰ هزار و ۴۸۹ نفر مرد و ۳۵۲ هزار و ۶۸ تن زن هستند.

آمار رای اولی‌های استان  نیز ۳۹ ‌هزار و ۹۱۶ نفر است که از این تعداد ۲۰ هزار و ۴۱۹ نفر دختر و ۱۹ هزار و ۴۹۷ نفر هم پسر هستند.

یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، و از میان ۱۴۷ نامزد مورد تایید در چهار حوزه انتخابیه استان چهار نفر به مجلس شورای اسلامی راه پیدا می کنند.

تبلیغات نامزدها از ساعت ۲۴ چهارشنبه شب هفته گذشته همزمان با سراسر کشور در استان یزد آغاز شد و  ساعت هشت صبح پنجشنبه این هفته یعنی ۲۴ ساعت قبل از آغاز رای گیری در ۷۷۲ شعبه پایان می باید.

حوزه انتخابیه یزد شامل شهرستان های اشکذر، یزد ، بخش ندوشن میبد و روستای سورک است.

جمعیت واجد شرایط در این حوزه ۴۱۵ هزار و ۵۵ نفر اعلام شد که در این حوزه انتخابیه ۷۴ نامزد در حال رقابت با یکدیگر هستند که از این تعداد هشت نفر زن می  باشند.

برای جمع آوری آرای مردم ۳۲۴ شعبه در نظر گرفته شد که ۳۰۶ مورد ثابت ، ۱۸ شعبه سیار است .

همچنین از مجموع این تعداد شعبه، ۳۵ مورد به بانوان و چهار شعبه هم به اقلیت دینی زرتشتیان شهرستان یزد اختصاص دارد.

نظر شما