شناسهٔ خبر: 38271687 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

اختتامیه هشتمین سوگواره عاشورایی عکس و پوستر هیأت برگزار می‌شود

دبیر هشتمین سوگواره عاشورایی عکس هیأت گفت: اختتامیه هشتمین سوگواره عاشورایی عکس و پوستر هیأت و دومین فراخوان نشان هیأت در یادمان شهدای انقلاب اسلامی سرچشمه تهران برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «وحید عباسی» دبیر هشتمین سوگواره عاشورایی عکس هیأت اظهار کرد: اختتامیه هشتمین سوگواره عاشورایی عکس و پوستر هیأت و دومین فراخوان نشان هیأت پنج‌شنبه یکم اسفندماه در یادمان شهدای انقلاب اسلامی واقع در سرچشمه تهران از ساعت 8 و 30 دقیقه صبح تا اذان ظهر برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: در این مراسم همچنین آئین رونمایی از دو کتاب ششمین سوگواره عکس و پوستر هیأت به همراه نخستین کتاب نشان هیأت را نیز خواهیم داشت.

دبیر هشتمین سوگواره عاشورایی عکس هیأت به آئین تجلیل از هنرمندانی که در نذر نشان هیئت شرکت کردند اشاره کرد و گفت: پویش نذر نشان هیأت با اعلام آمادگی هنرمندانی که طراحی نشان هیأت‌ها را به صورت داوطلبانه انجام می‌‍دادند، صورت گرفت.

وی افزود: تعداد آثار سوگواره پوستر 939 اثر بود که توسط اساتید و هنرمندان گرافیک آقایان مسعود نجابتی، محمدعلی کشاورز، محمدحسین صلواتیان، علی‌رضا رضائیان و محمدرضا میری مورد داوری قرار گرفت و در نهایت تعداد 62 اثر شایسته‌ نشر در کتاب هشتمین سوگواره‌ی عاشورایی پوستر هیات شناخته شد.

حجت‌الاسلام عباسی اضافه کرد: در سوگواره عکس عاشورایی نیز تعداد چهار هزار و 963 اثر به دبیرخانه ارسال شد که در نهایت هزار و 986 اثر آن به مرحله داوری رسید.

وی تصریح کرد: از تعداد مذکور، 92 اثر در قسمت تک عکس و 10 مجموعه اثر برای کتاب عکس هیأت توسط آقایان سید عباس میرهاشمی، مجید دوخته‌چی‌زاده، اسماعیل داوری و عبدالحسین بدرلو که به عنوان داوران سوگواره بودند برای کتاب عکس هیأت انتخاب شدند.

انتهای پیام/ 121

نظر شما