شناسهٔ خبر: 38270139 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

از زمین لرزه در قشم تا افزایش ۲۸ درصدی سفر به سیستان و بلوچستان

تهران- ایرنا- زلزله در لافت قشم، سفر رییس قوه قضاییه به کرمان، وارد نشدن کرونا به ایران، احتمال مسمومیت الکلی توکاها در بجنورد، ۷ روستای مهاباد همچنان در محاصره برف و افزایش ۲۸ درصدی سفر به سیستان و بلوچستان، امروز از اخبار مهم استانی ایرنا است.

صاحب‌خبر -

سایت‌های استانی ایرنا به عنوان ویترین ۳۱ سایت استانی خبرگزاری جمهوری اسلامی روزانه به طور میانگین محل انتشار حدود ۶۰۰ فرآورده خبری شامل خبر، گزارش، مصاحبه، میزگرد خبری، یادداشت، بسته تصویری و تحلیل است که عصر هر روز به منظور بهره‌برداری و آگاهی بیشتر مخاطبان در قالب «بسته خبری ۲۴» چکیده مهمترین رویدادهای استان‌ها منتشر می‌شود.

سفر رییس قوه قضاییه به کرمان
رئیس قوه قضائیه که به کرمان سفر کرده است، امروز گفت: خواسته جانباختگان مراسم تشییع شهدای مقاومت در کرمان را حتما پیگیری می‌کنم.
آیت الله سیدابراهیم رییسی در بیت الزهرای کرمان  افزود: افرادی که در تشییع جنازه باشکوه سردار سپهبد شهید سلیمانی شرکت کردند نیتشان خدا و تعظیم شعائر دینی و تجلیل از شخصیتی بود که خود محور در ولایت بود  و یک انسان مجاهد سالک و چهره اش خدایی و در مسیر خدا پا گذاشت.

زلزله در قشم
لزله ای به بزرگی ۵.۸ در مقیاس ریشتر ساعت ۱۶ و ۴۶ ثانیه بندر لافت از توابع شهرستان قشم در استان هرمزگان را لرزاند. این زمین لرزه خسارت جانی نداشت و زیان های وارد شده به ساختمان ها در حد ترک های دیوار است. 

احتمال مسمومیت الکلی توکاهای تلف شده در بجنورد
وجود هسته‌های انگور در چینه‌دان توکاهای گلوسیاه تلف شده در بجنورد، احتمال مسمومیت الکلی این پرندگان مهاجر را قوت بخشیده است.
معاون سلامت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی در این خصوص اظهار داشت: خوردن هسته انگور که برای ساخت مشروب مورد استفاده قرار گرفته و در طبیعت رها شده، یکی از فرضیه ها است. 
دکتر حمید رمضانی افزود: خوردن کشمش هایی که در تولید آن از ماده گوگرد استفاده شده ، فرضیه دیگری است که در مورد دلیل مرگ این پرندگان مهاجر مطرح شده است. 

کرونا به مرزهای ایران وارد نشده است
مسوول برگزاری مجامع سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هیچ بیماری با منشا ویروس کرونا در کشور گزارش نشده و در صورت مشاهده بیماری وزیر بهداشت و درمان موضوع را به اطلاع عموم مردم می‌رساند.
حمید اخوان روز یکشنبه در حاشیه  آیین مجمع سلامت استان و شهرستان سمنان در سالن اجتماعات دانشکده دندانپزشکی سمنان در گفت و گو با ایرنا، اظهار داشت: نوارهای مرزی و فرودگاه‌های کشور از لحاظ بیماری با منشا ویروس کرونا کنترل می‌شود و هیچ مشکلی وجود ندارد، کرونا به کشور ورود نکرده و  مردم به شایعات توجه نکنند.

پایان تخریب خانه‌های قدیمی در تهران
اعضای شورای اسلامی شهر تهران با تصویب یک فوریت طرح «الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر» خانه های قدیمی شهر تهران را از تخریب حفظ کردند.
جزییات این طرح در لایحه ارایه شده از سوی شهرداری تعیین خواهد شد.

۷ روستای مهاباد پس از گذشت ۴ روز همچنان در محاصره برف
رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای مهاباد گفت: راه دسترسی هفت روستای این شهرستان که بر اثر برف و کولاک شدید در هفته گذشته بسته شد، پس از گذشت چهار روز همچنان در محاصره برف قرار دارد.
به گفته محسن خادمی ، عوامل راهداری با تلاش شبانه‌روزی خود توانستند راه دسترسی بیش از ۶۰ روستای این شهرستان که بر اثر بارش برف و کولاک شدید مسدود شده بود را بازگشایی کنند اما راه هفت روستا همچنان بسته است و تلاش راهداران برای بازگشایی مسیرهای روستایی ادامه دارد.

سفر به سیستان و بلوچستان ۲۸ درصد افزایش یافته است
معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان گفت: با اقداماتی نظیر معرفی ظرفیت‌های گردشگری و جاذبه‌های دیدنی منطقه سفر به این استان پهناور در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۲۸ درصد افزایش یافته است.
مجتبی میرحسینی  اظهار داشت: افزایش پروازها و تاسیسات گردشگری،آموزش جوامع محلی و فعالان گردشگری، بهبود زیرساخت‌ها و معرفی همه جانبه استان در سطح ملی از نتایج پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان بود.
وی بیان کرد: مرحله دوم پویش ملی معرفی و سفر به سیستان و بلوچستان پس از بُعد ملی که نتایج مثبتی در برداشت آغاز شد.

آب دریاچه ارومیه ۱.۵۵ میلیارد مترمکعب افزون بر سال گذشته
بررسی تغییرات حجم آب دریاچه ارومیه نشان می‌دهد که حجم این دریاچه بر اساس آخرین پایش صورت گرفته یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون مترمکعب بیشتر از زمان مشابه سال گذشته است.
رییس دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه گفت: طبق آخرین پایش صورت گرفته حجم آب این دریاچه بیش از سه میلیارد و ۵۲۰ میلیون مترمکعب برآورد شده‌ است.
فرهاد سرخوش با بیان اینکه وسعت دریاچه ارومیه در حال حاضر به بیش از ۲ هزار و ۸۴۸ کیلومتر مربع رسیده‌است، اضافه کرد: وسعت این دریاچه نیز نسبت به سال گذشته ۵۸۳ کیلومتر مربع افزایش دارد.

جان‌بخشی جانباز مدافع محرم در تبریز
مسوول فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی تبریز از اهدای اعضای جانباز مدافع حرم به چهار بیمار نیازمند خبر داد.
حمید افخمیگفت که رضا مکانی گوجه سلطان جانباز شیمیایی و مدافع حرم بود که بر اثر تروما دچار مرگ مغزی شده بود و اعضای بدن این جانباز با رضایت خانواده، به بیماران نیازمند اهدا شد.

پیش‌بینی حجم خالی کافی در سدهای خوزستان برای مهار سیلاب‌های بهار
مدیر دفتر برنامه‌ریزی منابع آب سازمان آب و برق خوزستان، حجم خالی سدهای استان را ۸.۸ میلیارد مترمکعب عنوان کرد و گفت: حجم خالی پیش بینی شده برای سیلاب‌های بهاره در سدهای استان، حداقل ۲ برابر پارسال است.
داریوش بهارلویی با بیان اینکه برنامه ریزی متناسب برای شرایط هر حوضه و سد صورت گرفته، اظهار داشت: آخرین رصد شرایط منابع آبی از تفاوت بین حوضه‌های آبریز حکایت دارد به طوری که در حوضه کرخه میزان ورودی آب متناسب با شرایط نرمال بوده و برعکس در حوضه و سد مارون ۴۹ درصد کاهش منابع ورودی، این منطقه را در خشکسالی قرارداده اما آنچه که در همه حوضه‌ها مشترک است روند کاهش ورودی آب بوده که نگران کننده است.

گزارش های منتخب:
کارزار مجازی در تبلیغات انتخاباتی
زنجان - ایرنا - امروز فضای مجازی به موازات تبلیغات محیطی در انتخابات مورد توجه است، امکانی که با وجود خلق فرصت ها، بستری برای شیوع آسیب‌ها به ویژه در کارزارهای تبلیغاتی هم می‌شود.

شکوفه‌هایی که بر درخت تنومند کشاورزی چهارمحال و بختیاری نشست
شهرکرد- ایرنا- اگر بخش کشاورزی را در چهارمحال و بختیاری بسان یک درخت تنومند با قدمتی تاریخی در نظر بگیریم، این روزها با طرحهایی که بهره‌برداری شده است، شکوفه‌هایی نو بر تن این درخت رزق بخش نشسته است.
چهارمحال و بختیاری در حوزه کشاورزی در برخی از تولیدات رتبه نخست کشوری را دارد از جمله ماهیان سردآبی و بادام که از این دو ، بادام این استان گاهی با برند هند راهی اسپانیا و کشورهای دیگر اروپایی و حتی آمریکا می‌شود.

بایدها و نبایدهای کارزار تبلیغات انتخاباتی
اراک - ایرنا - رقابت‌های انتخاباتی نمود عینی از حضور مردم در مناسبات قدرت و سطوح تصمیم‌سازی کلان در نظام اسلامی و بستری است که در فرآیندی قانونمند و در چارچوب اخلاق اسلامی معنا و مشروعیت می‌یابد و یکی از گام‌های اساسی در آن تبلیغات هوشمندانه و صحیح برای نمایش توانمندی های نامزدها است.

"اوسک" و نقش‌آفرینی ایران در بازار جهانی زعفران
مشهد- ایرنا- راه‌اندازی "سازمان کشورهای صادرکننده زعفران" با عنوان لاتین "Organization of the Saffron Exporting Country" که به اختصار اوسک (OSEC) خوانده می‌شود می‌تواند نقطه عطفی در افزایش نقش‌ آفرینی ایران و سهم آن در بازار جهانی محصول راهبردی و ارزشمند زعفران به عنوان طلای سرخ باشد.

رسانه‌ها و رسالت ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات
تبریز- ایرنا- رسانه‌ها به عنوان رکن چهارم مردمسالاری و نماینده افکار عمومی، نقش ویژه‌ای در ترغیب مردم به مشارکت در انتخابات و حضور پررنگ در پای صندوق‌های رای دارند.
از آنجا که شناخت یکایک نامزدهای انتخاباتی برای رای دهندگان، به دلیل تنوع و تکثر دیدگاه ها و خط مشی سیاسی آنها، میسر نیست، رسانه ها می توانند با تولید محتوای خبری مناسب، راهنمای رای دهندگان در مسیر حساس حضور در پای صندوق های رای و انتخاب نمایندگان اصلح باشند.

چهره‌ها به جای لیست‌ها در خراسان جنوبی
ب
یرجند - ایرنا - جریان‌های سیاسی در خراسان جنوبی تاکنون تنها به ارایه یک لیست انتخاباتی اکتفا کرده‌اند و مردم به دنبال شناخت بیشتر چهره‌ها و دیدگاه‌های آنان هستند.

حذف انتگرال از کتاب‌های ریاضی، دغدغه معلمان مدارس ، دردسر استادان دانشگاه
اصفهان -ایرنا - مبحث انتگرال در ریاضی از حدود ۲ سال گذشته از کتاب‌های درسی دانش‌آموزان مقطع متوسطه، حذف و همین امر باعث ایجاد دغدغه‌هایی بین معلمان شد و ورود نخستین دسته از دانش‌آموزان به دانشگاه که انتگرال فرا نگرفتند، واکنش‌هایی بین استادان به‌همراه داشت.

تبلیغات در گردونه انتخابات
سنندج - ایرنا - با اعلام زمان رسمی تبلیغات داوطلبان نمایندگی مجلس یازدهم، رقابت برای تصاحب ۶ کرسی نمایندگی بهارستان در کردستان شدت گرفت و کاندیداها همه امکانات محیطی و مجازی را بکار گرفتند تا اثرگذاری بیشتری بر مخاطبان داشته باشند.

نظر شما