شناسهٔ خبر: 38267134 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

پیوند بین معنویت و سیاست در حاج قاسم بود/قدرت ما امروز برای دنیا پیام دارد

رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه پیوند بین معنویت و سیاست در حاج قاسم بود، گفت: سیاست بدون معنویت نتیجه‌اش ظلم و تجاوز است، اما حاج قاسم شاگرد مکتب امام است که پیوندی بین سیاست و معنویت ایجاد کرد که در همه عملیات‌ها سر به سجده پیروزی و برتری از خداوند می‌خواهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی عصر امروز در اربعین سردار سپهد شهید حاج قاسم سلیمانی در مصلی امام علی (ع) شهر کرمان اظهار داشت: شهادت سردار رشید اسلام حاج قاسم سلیمانی، افتخار مجاهدان در جوامع اسلام را به مردم عزیز کرمان و به ملت شریف اسلامی تسلیت عرض می‌کنم.

رئیس قوه قضائیه بیان داشت: روح بلند او با ارواح مطهر شهدای کربلا و روح پیامبر اسلام محشور شد و به روح بلند و ملکوتی و همرزمانش درود می‌فرستم.

وی تصریح کرد:  حقیقتا شهادتش قیامتی بر پا کرد، دلها در سراسر ایران و جهان اسلام متوجه او شد و او متوجه به وجه‌الله شد.

رئیس دستگاه قضا ابراز داشت: او شهید، زندگی کرد تا به شهادت رسید، کریم زندگی کرد تا به شهادت رسید، کرامت، انسان را دارای روحیه و ظرفیتی می‌کند که فقط به خدا می‌اندیشید محورش رضایت خدا در زندگی است تمام جوارحش به خدا می‌اندیشید در مسیر خداوند متعال آن‌چه که دارد تمام امکاناتی که خداوند به او مرحمت کرد تقدیم به خداوند کند.

وی ادامه داد: کریم به کسی نمی‌گویند که فقط اهل بخشش باشد اگر کسی بخواهد به مقام کرامت برسد باید آن‌چه دارد پای رضای خدا و امر خدا قرار ‌دهد و جز او را نبیند از مهم‌ترین شاخصه‌های مکتب حاج قاسم اخلاص او بود برای خدا اندیشه و عمل کردن است در راه خدا گام برداشتن است رمز بقای او اخلاص اوست و رمز متوجه شدن دل‌ها به او اخلاص اوست.

آیت‌الله رئیسی گفت:  اولین شاخصه حاج قاسم سلیمانی اخلاص و دلدادگی او به خداوند است و جز خدا ندیدن و جز به او نیندیشیدن است.

وی ادامه داد: چه شد این همه جهان اسلام متوجه او شد شد چون او متوجه خدا شد و خدا هم دلها را متوجه او کرد.

آیت‌الله رئیسی بیان کرد: دومین نکته مکتب حاج قاسم ولایت‌مداری  اوست، اگر وصیت‌نامه او هم نبود شما مشی و سلوک او را می‌دیدید و می دانستید که او یک انسان ولایت‌مدار است.

وی اضافه کرد: حاج قاسم مطیع امر ولی بود سخن او از اول وصیت‌نامه تا آخر ولایت‌نامه است. همه ملت ایران بدانید عزت شما در تبعیت از ولی‌فقیه است و خود حاج قاسم در عرصه ولایت‌مداری سر از پا نشناخت او سعادت را در ولایت‌مداری می‌دانست. در زمان امام نسبت به امام و در زمان جانشین به‌حق ایشان به او ولایت‌مدار بود.

رئیس قوه قضائیه ابراز کرد: در مکتب حاج قاسم، مردم باوری بود و مردم را باور داشت مردم، خیلی مهم است و به تبعیت از امام و رهبری حقیقتا مردم باور بود. تواضع او، فروتنی او، مردم‌داری او، مصداق آیه قرآن الشداء علی‌الکفار است. واقعا نسبت به مردم و مظلومان عالم عشق می‌ورزید؛ به لبنانی، افغانستانی، پاکستانی و یمنی ... عشق می‌ورزید.

وی خاطرنشان کرد: به نحوی دلدادگی به او افزون بود که بچه‌های مدافع حرم پدر دومشان را حاج قاسم می‌دانستند و توجه به آنها داشت. حقیقتا توجه به فقرا و مظلومان داشت ویک موی اینها را به همه کاخ‌نشینان ترجیح می‌داد و سخنش با ما این بود اشرافیت خیلی زشت است و روحیه اشرافی‌گری مورد پسند او نبود، بنابراین توجه به مردم و باور مردم دلیل محبوبیت اوست.

آیت‌الله رئیسی گفت: در عین انقلابی بودن در درون انقلابی بودن با نگاه عقلانیت، عقل حسابگر دشمن را خوب می‌شناخت زبان آنها را می‌دانست و می‌دانست زبان آنها زور است و در مقابل آنها باید قدرت و اقتدار نشان داد.

وی با بیان اینکه شخصیت حاج قاسم نباید تحریف شود، ادامه داد: شخصیت امام بزرگوار هم نباید تحریف شود، جوانان ما و بچه‌های کرمان خوب حاج قاسم را می‌شناختند اگر او کار دیپلماسی کرده است در راستای تقویت و مقاومت بوده است و ایستادگی فعال، هرگز روحیه تسلیم و کوتاه آمدن در حاج قاسم نبود و در مکتب او راه ندارد.

رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: یک انقلابی بود که انقلاب را با همه وجودش دوست می‌داشت به توسعه پیام‌های انقلاب اسلامی می‌اندیشید و می‌کوشید از تهدیدها فرصت بسازد و قدرت ایجاد کند. در همه کشورها حزب‌الله ایجاد کرد، در لبنان در یمن، افغانستان و سوریه حزب‌الله ایجاد کرد به دست افغانستانی‌ها قدرت و حزب الله ایجاد کرد.

وی ادامه داد: یک استراتژیست به معنای واقعی کلمه بود. زبان دیپلماسی که زبان کوتاه آمدن نیست، زبان اقتدار و قدرت است که قدرت برای انقلاب اسلامی ایجاد کرده است و در پرتوی این قدرت توسط مجاهدان راه خدا ساخته شد که شد نظام ما در جمهوری اسلامی.

آیت‌الله رئیسی با بیان اینکه این قدرت ما امروز برای دنیا پیام دارد، گفت: باید منطقه بدون آمریکایی‌ها باشد که ما به قدرت خون حاج قاسم منطقه را از وجود آمریکایی‌ها پاکسازی خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: روزی که شهید بهشتی به شهادت رسید خیلی‌ها نگران بودند. اما هیچ خونی مانند شهید بهشتی نتوانست حجاریان، نفاق و جریان بنی‌صدر را به هم بپیچد.

این مقام قضائی تأکید کرد: خون شهید سلیمانی قیامتی برپا کرد این تشییع جنازه یوم‌الله رقم زد که همه دلها را به هم نزدیک کرد که امروز این دلها بیشتر از هر زمانی خشم به استکبار و آمریکا دارند.

وی اذعان کرد: امروز آمریکایی‌ها و غربی‌ها کاملا پیام ملت ایران را فهمیدند و اگر در منطقه خطایی کنند نتیجه کار آنها این خواهد بود؛ دست به سر و سر به زیر تسلیم نیروهای جمهوری اسلامی خواهند بود که نمونه‌اش را شما در خلیج فارس دیدید.

آیت‌الله رئیسی گفت:  مردم عزیز کرمان و همه میهمانان شهید سلیمانی، به شما عرض می‌کنم امروز حضور مردم حرکت‌های اتحادآمیز نیروهای مسلح و سپاه در زدن پایگاه آمریکایی‌ها، موجب امیدواری مردم بیش از هر زمانی به این نظام شده و مردم معتقدند پاکی و طهارت این نظام و این ارزش‌هایی که حاج قاسم  برای آن پافشاری کرد، بیشتر از هر زمانی رونق دارد.

وی ابراز داشت: اگر در گوشه و کنار می‌شنوید آهنگی از فساد را، با همه وجود می‌دانید دست نظام جمهوری اسلامی با تبعیت از ولی‌فقیه اجازه نخواهد داد در هیچ گوشه‌ای فساد لانه کند.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه  امروز پرچم مقاومت دست مقتدای ولایت ماست و امیدواریم با دعای شما اینگونه عمل کنیم که رضای روح حاج قاسم است، بیان داشت: امروز قدرت به‌وجود آمده با حرکت مقتدرانه نیروهای مسلح و حضور آگاهانه مردم در صحنه برای مدیران و همه مسئولان زمینه برای اقدامات اساسی برای  اصلاح همه امور مردم است.

وی ادامه داد: راهکار رفع مشکلات، در درون همین کشور و به دست توانای ملت ایران و جوانان برومند این کشور است. آنهایی که رفع مشکل را در لبخند و اخم بیگانگان می‌دانند سخت در اشتباه هستند.

آیت‌الله رئیسی گفت: بسیاری از مشکلات این کشور که راهکار در درون این کشور در دستان توانمند این جوانان است و به برکت خون حاج قاسم همه این گره‌ها گشوده خواهد شد.

وی اظهار داشت: ما به ولی‌فقیه عرض می‌کنیم هم سخنان شما و هم وصیت‌نامه حاج قاسم را شنیدیم، خطاب به ملت ایران و سیاسیون و خطاب به همه، حاج قاسم سلیمانی از ما میثاق و پیمان بستن با خون مطهرش را می‌خواهد، امروز مسئولان و دست‌اندرکاران و همه کسانی که خدمت می‌کنند کار و تلاش برای خدا و حل مشکلات مردم شکرگزاری به درگاه خداوند است.

 آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: رفع مشکلات مردم و خدمت به مردم به‌ویژه مردمی که در محرومیت هستند، بهترین شکرگزاری است.

وی متذکر شد: امروز دشمنان‌شناسی و مقاومت در راه هدف، امید به آینده، همواره امیدوار بودن، جهاد، ایثار، صبر، توکل و رضا و تسلیم، امروز پیام حاج قاسم به ما است.

 رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه او شاگرد مکتب خمینی کبیر و بزرگی چون امام خامنه‌ای حیکم بود، افزود: او به همه مظلومان یمنی و سوری و لبنانی ایستادگی یاد داد تا جایی که بزرگی چون سیدحسن می‌گوید من به عزائیل می‌گویم جان من را بگیر و جان حاج قاسم را نگیر.

وی تصریح کرد: کرمان عزیز کسی را پروراندی که در سلحشوری ایستادگی ایجاد کرد، کرمان به خود ببالد که افتخار جهان اسلام شد. به راستی حرکتشان موجب نجات بشریت شد، لذا مسیحی‌ها و یهودی‌ها به سردار سلیمانی عشق می‌ورزیدند که در عزاداری‌های آنها دیدیم.

 آیت‌الله رئیسی با اشاره به اینکه پیوند بین معنویت و سیاست در حاج قاسم بود، ابراز داشت: نتیجه سیاست بدون معنویت نتیجه‌اش شد ظلم و تجاوز به ملت‌های عالم و ۷۰ سال ظلم به فلسطین، اما حاج قاسم شاگرد مکتب امام است که پیوندی بین سیاست و معنویت ایجاد کرد که در همه عملیات‌ها سر به سجده پیروزی و برتری از خداوند می‌خواهد.

وی افزود: حاج قاسم وقتی کاری می‌کند مانند مقتدایش می‌گوید «کار خداوند بود»، همانگونه که برای آزادی خرمشهر امام (ره) می‌گوید خرمشهر را خدا آزاد کرد.

آیت‌الله رئیسی بیان داشت: حاج قاسم سلیمانی عزیز به ما آموخت اگر راهبردها و هدایت رهبری نبود این همه موفقیت امروز نبود.سردار عزیز ما دانش آموخته مکتب خمینی و خامنه‌ای است.

 وی خاطرنشان کرد: استان کرمان را به ولایت‌مداری می‌شناسید و می‌شناسیم حاج قاسم نسبت به مردم کرمان  ولایت‌مداری تأکید بیشتری کرده‌اند.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به اینکه دشمنان اراده کرده‌اند خیمه ولایت برپا نماند اما این خیمه را همچنان ایستاده و برافراشته نگه خواهیم داشت، افزود:  دشمن کوچکترین اقدامی نتوانست کند.

وی تصریح کرد: حاج قاسم مردم را امیدوار کرد و رهبری هم مردم را امیدوار کردند، امروز هر فعلی و اقدامی در جهت امیدواری مردم حرکت کند بدانید در جهت راهبرد انقلاب اسلامی است و هر قلمی و اقدامی در جهت مایوس کردن مردم حرکت کند چه بخواهد و چه نخواهد در جهت دشمن حرکت کرده است.

رئیس قوه قضائیه بیان کرد: آزمون مهم در پیش رو، انتخابات است حضور با بصیرت و پرشور مردم مجلس انقلابی را رقم خواهد زد. ان شاءالله مردم عزیز ما در این آزمون شرکت گسترده داشته باشند و شکل دادن مجلسی انقلابی با بصیرت و داشتن درد مردم و گره‌گشایی از مشکلات مردم را رقم خواهند زد.

انتهای پیام/3388/ب/ق

نظر شما