شناسهٔ خبر: 38266529 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نکاتی آماری از استقلال، شهرخودرو و رقبایشان در آسیا

تیم فوتبال الاهلی تاکنون در یازده دوره لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته و آبی‌پوشان ایرانی هم بهترین نتایج مرحله گروهی خود را در سال 2013 با هدایت قلعه‌نویی کسب کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا با حضور 4 نماینده ایران در کشورهای مختلف برگزار می شود و تیم‌های همگروه نمایندگان ایران در Afc Champions League آمارهای جالبی از خود به جای گذاشته اند.

برنامه بازی‌ها به شرح زیر است:

الاهلی عربستان -  استقلال ایران

الشارجه امارات - پرسپولیس ایران

السد قطر - سپاهان ایران

پاختاکور ازبکستان - شهرخودرو

 

* بهترین نتیجه استقلال در مرحله گروهی با قلعه‌نویی رقم خورد

تیم استقلال در لیگ قهرمانان آسیا (به جز دو قهرمانی و دو بار حضور در فینال که این جام با نام جام باشگاه‌های آسیا برگزار می‌شد) بهترین نتیجه ممکن را در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2013 تحت هدایت امیر قلعه‌نویی کسب کرده است.

آبی پوشان در آن سال از 6 بازی 4 بازی را با پیروزی پشت سر گذاشته و حتی تا نیمه‌نهایی مسابقات رفتند اما در مجموع 2 بازی رفت و برگشت مقابل اف سی سئول متحمل شکست شده و از رسیدن به فینال باز ماندند.

 

* شهرخودرو سیزدهمین تیم ایرانی لیگ قهرمانان

تیم فوتبال شهرخودرو سیزدهمین تیم ایرانی است که در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده است. نکته جالب این است که ژاپن و چین تنها تیم‌هایی هستند که تا به حال با 15 تیم مختلف در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده‌اند.

 

* حریف فردای استقلال 11 بار در آسیا به میدان رفته است

تیم فوتبال الاهلی عربستان حریف فردای استقلال تاکنون 11 بار در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده است. تنها تیمی که بیشتر از الاهلی در بین تیم‌های عربستانی در لیگ قهرمانان آسیا حضور داشته الهلال است که پرافتخارترین تیم آسیا محسوب می‌شود. 

 

* حریف شهرخودرو در آستانه شکست یک رکورد

تیم فوتبال پاختاکور حریف شهرخودرو در 6 بازی گذشته خانگی خود تاکنون شکستی را در کارنامه ندارد. این تیم سال 2012 در 7 بازی خانگی پیاپی شکست نخورد و در صورتی که در دیدار فردا مقابل شهر خودرو شکست نخورد رکورد سال 2012 خود را خواهد شکست. بهترین نتایج پاختاکور در لیگ قهرمانان آسیا در سال‌های 2002 و 2004 کسب شد که این تیم راهی نیمه‌نهایی شده بود.

انتهای پیام/ا

 

نظر شما