شناسهٔ خبر: 38262729 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون قضایی دادستان کل کشور؛

وظیفه دستگاه قضا ارتباط بین مردم و مسؤولان

معاون قضایی دادستان کل کشور گفت : امروز وظیفه ما این است که دیواری که به غلط بین مردم و مسؤولان نظام شکل گرفته است، از بین ببریم.

صاحب‌خبر -

به  گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور گفت : تاریخ تشیع از روز ابتدایی خود با مساله شهدا اعتبار پیدا کرده است و در تاریخ انقلاب اسلامی از سال ۱۳۴۲ این مساله در کشور جاری بوده است.

او با اشاره به اهمیت عبادت و ولایت، گفت : در اسلام و تشیع عبادت و ولایت با مفهومی بنیادی، تعریف و کاربرد متفاوتی دارند، چرا که عبادت را می‌توان «قضا» کرد، اما ولایت را در «لحظه» باید تفسیر کرد.

او افزود: خیلی‌ها در لحظه تصمیم گیری برای ولایت باخته‌اند به‌عنوان مثال چند هزار نفر از مکه با سیدالشهدا (ع) به سمت کربلا حرکت می‌کنند، اما بسیاری از آن‌ها با بهانه‌های عقلانی در تصمیم‌گیری لحظه باختند و از مسیر جدا شدند.

عمرانی افزود: حقیقتا موتور محرک ولایت‌پذیری «عشق» است و اگر کسی به این مقام برسد شهید محسوب می‌شود حتی اگر در بین مردم زندگی کند.

او با اشاره به حدیث قدسی، گفت: این مفهوم در حدیث قدسی ذکر شده و خداوند می‌فرماید «هرکسی عاشق من شود من عاشق او خواهم شد و هر کسی من عاشق او شوم می‌کشم و هرکسی من بکشم خودم خون بهای توان او خواهم بود» و به همین دلیل گاهی یک شهید در مدت کوتاهی راه چندین ساله یک عارف را در عرفان نظری و عملی طی می‌کند.

مسؤول بسیج قوه قضائیه با اشاره به وظایف جامعه بسیجی حقوقدان، گفت: امروز وظیفه ما این است که دیواری که به غلط بین مردم و مسؤولان نظام شکل گرفته است، از بین ببریم.

او افزود: امروز نیاز جامعه است که بسیجی عمیق فکر کند و عمیق تصمیم بگیرد و همانند قاسم سلیمانی در قبال جامعه خود عمل کند و به یک سلیمانی در جامعه تبدیل شود.

عمرانی افزود: اگر مقداد و سلمان سخت است، امروز قاسم سلیمانی در بین مردم زندگی کرد و مسؤولان و مردم می‌توانند او را الگو قرار داده و به یک قاسم سلیمانی در جامعه تبدیل شوند .

 

 

انتهای پیام/د

نظر شما