شناسهٔ خبر: 38262375 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سه درصد دانش‌آموزان استان زنجان در مدارس استعدادهای درخشان تحصیل می‌کنند

زنجان - ایرنا - رییس اداره استعدادهای درخشان اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: سه درصد دانش‌آموزان این استان شامل ۲ هزارو ۱۴۵ دانش‌آموز دختر و پسر در مدارس استعدادهای درخشان (سمپاد) تحصیل می‌کنند که این میزان با توجه به منحنی، نرمال و طبق جدول تعیین شده است.

صاحب‌خبر -

جمال رحمتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بابیان اینکه ثبت نام و پذیرش متقاضیان ورود به مدارس استعدادهای درخشان در پایه هفتم و دهم برای سال تحصیلی ۱۴۰۰-۱۳۹۹ آغاز شده است، افزود: بر اساس دستورالعمل های اعلام شده تمامی فرآیند ثبت‌نام به صورت اینترنتی توسط داوطلبان انجام می شود و مدارس محل تحصیل داوطلبان در این خصوص  مسؤولیتی ندارند و صرفا ملزم به ارائه نام کاربری و رمز همگام به دانش‌آموزان هستند.

وی به دانش آموزان علاقه مندان به شرکت در این آزمون توصیه کرد، در مهلت تعیین شده ثبت نام کنند و یادآورشد: دفترچه راهنمای ثبت‌نام، فرآیند ثبت‌نام، ‌دریافت کارت ورود به جلسه، اعلام نتایج و ثبت اعتراضات و رسیدگی به آنها، از طریق سامانه مذکور انجام و سایر شرایط ثبت‌نام و اطلاعیه‌های مربوط به آزمون از طریق سامانه ثبت نام اعلام خواهد شد.

رحمتی تاکید کرد: دانش‌آموزان قبل از مراجعه به سامانه ثبت نام اقدام به اسکن عکس خود (با فرمت jpg با ابعاد ۳۰۰*۲۰۰ یا ۴۰۰*۳۰۰)   کنند و موضوع مهم اینکه عکس داوطلب باید با زمینه سفید، مربوط به سال جاری و واضح باشد و از گرفتن عکس با تلفن همراه خودداری شود.

این مسؤول ادامه داد: داوطلبان به این مهم توجه کنند،  جهت اطمینان از کامل شدن فرایند ثبت‌نام  خود، اقدام به این کار کرده و از محول کردن این کار به مدیران مدارس یا کافی‌نت‌ها خودداری شود و در نهایت  پس از تکمیل فرایند ثبت نام و واریز وجه شماره پیگیری از سامانه دریافت و تا زمان اعلام نتایج نزد خود نگهداری کنند.

وی اظهار داشت: در مناطقی که امکان دسترسی به اینترنت وجود ندارد با هماهنگی واحد فناوری و سنجش رایانه ویژه‌ای در واحد فناوری منطقه در نظر گرفته شده و  همچنین در صورت امکان امکانات سایت‌های مدارس و کانون‌ها در اختیار داوطلبان قرار می گیرد.

رحمتی با اشاره به اینکه هزینه ثبت نام مبلغ ۲۵۰ هزار ریال اعلام شده که صرفا از طریق درگاه اینترنتی سامانه ثبت‌نام دریافت می‌شود، گفت: محتوای سوالات سنجش پایه هفتم " هوش "، " استعداد " و "خلاقیت " خواهد بود.

این مسؤول ادامه داد: شرط ثبت نام اولیه در آزمون ورودی پایه دهم کسب حداقل معدل کل سالانه ۱۹ در پایه هشتم خرداد سال تحصیلی ۹۸-۹۷ اعلام شده است.

وی یادآوری کرد: آزمون سنجش پایه هفتم راس ساعت ۹ صبح روز پنج‌شنبه ۹۹/۰۲/۰۴ و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم راس ساعت ۱۴ بعدازظهر روز ۹۹/۰۲/۰۴ به صورت همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رحمنی افزود: مدارس استعدادهای درخشان استان فاقد امکانات خوابگاهی هستند و داوطلبان در زمان انتخاب مدارس این موضوع را مد نظر داشته باشند.

گفتنی است ثبت ‌نام از متقاضیان ورود به این نوع مدارس از ۹۸/۱۱/۲۶ آغاز شده که تا شنبه ۹۸/۱۲/۰۳ از طریق سامانه ثبت نام به ­نشانی azmoon.medu.ir  ادامه دارد که در صورت نیاز این مهلت تمدید خواهد شد.

برچسب‌ها:

نظر شما