شناسهٔ خبر: 38262218 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان خبر داد:

فاطمه(س)؛ الگوی جنبش‌های دفاع از حقوق زنان

ابراهیم شریفی

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان با بیان این‌که حضرت فاطمه‌زهرا(س) الگوی مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان و جنبش‌های دفاع از حقوق زنان هستند، گفت: حضرت فاطمه زهرا(س) هم الگوی نقش و رفتار زن در تحکیم نهاد خانواده و هم الگوی فعالیت اجتماعی و سیاسی زنان هستند.

صاحب‌خبر -

ناهید پرویزپور امروز در مراسم روز زن، ویژه اعضای هیئت علمی و کارکنان زن دانشگاه لرستان که در سالن اجتماعات معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان برگزار شد، اظهار کرد: حضرت فاطمه زهرا(س) مادر مردی بزرگ است که حادثه و حماسه کربلا را آفریدند؛ ایشان همسر اولین امام شیعیان و دختر پیامبر گرامی اسلام(ص) هستند و این‌ها همگی از اهمیت و جایگاه والای این حضرت در آموزه‌های دینی، حکایت می‌کند.

وی با بیان این‌که حضرت فاطمه زهرا(س) در راه دفاع از تعالیم دینی و در راه دفاع از ولایت، شهید شدند، ادامه داد: در زمانی‌که در عصر جاهلیت، داشتن فرزند دختر، یک ننگ محسوب می‌شد پیامبر گرامی اسلام(ص) و دین اسلام به زن، اهمیت دادند و زن در دین اسلام دارای کرامت و شأن بالایی است.

پرویزپور با بیان این‌که حضرت فاطمه زهرا(س) در زمینه فعالیت سیاسی و اجتماعی پیشتاز بودند و یک الگوی همه‌جانبه برای زنان محسوب می‌شوند، گفت: حضرت فاطمه(س) در دفاع از دین اسلام، با خطبه‌های آتشین، اجازه ندادند تعالیم اصیل دین اسلام به فراموشی سپرده شود.

وی افزود: در زمانی‌که زنان در پستوهای خانه‌ها بودند حضرت فاطمه(س) نقش‌آفرینی مهمی در عرصه‌های اجتماعی و سیاسی داشتند و رسالت همسرداری، تربیت فرزند و صیانت از نهاد خانواده را نیز به بهترین شکل ممکن، انجام می‌دادند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان، ادامه داد: حضرت فاطمه‌زهرا(س) الگوی مشارکت اجتماعی و سیاسی زنان و جنبش‌های دفاع از حقوق زنان هستند؛ حضرت فاطمه زهرا(س) هم الگوی نقش و رفتار زن در تحکیم نهاد خانواده و هم الگوی فعالیت اجتماعی و سیاسی زنان هستند.

پرویزپور ادامه داد: نقش مهم زن در خانواده، مدیریت عاطفی محیط خانواده و تربیت فرزند است، بسیاری از مردان موفق و اثرگذار در جوامع بشری محصول تربیت زنان بوده‌اند و این‌ها همگی نشان می‌دهد که جایگاه زن یک جایگاه بسیار مهم در بحث تربیت اسلامی است.

وی گفت: نقش زنان در انقلاب اسلامی ایران و دوران دفاع مقدس، تأثیرگذار بوده است و امروز نیز این نقش یک نقش بسیار مهم و برجسته است کمااینکه شاهد هستیم بسیاری از زنان در مناصب مدیریتی حضور دارند و توانسته‌اند عملکرد و کارنامه کاری خوبی از خودشان برجای بگذارند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری لرستان با بیان این‌که براساس رهنمودهای مقام معظم رهبری و بیانیه «گام دوم انقلاب اسلامی»، جایگاه زنان در جامعه‌سازی، تولید فکر و اندیشه و تمدن‌سازی اسلامی، یک جایگاه مهم است، اظهار امیدواری کرد زنان در انتخابات دوم اسفندماه امسال، حضوری گسترده داشته باشند و فرزندان خویش را هم برمنبای تربیت سیاسی و جامعه پذیری سیاسی، ترغیب کنند که در پای صندوق‌های رأی، حاضر شوند.

به گزارش ایسنا، در این مراسم و به قید قرعه به ۱۴ نفر از همکاران زن شاغل دانشگاه لرستان جوایزی اهدا شد.

انتهای پیام

نظر شما