شناسهٔ خبر: 38261073 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ثبت‌نام مدارس استعداد‌های درخشان در خراسان‌جنوبی آغاز شد+ جزئیات

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی گفت: نام‌نویسی آزمون ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان از روز گذشته 26 بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان آغاز و تا سوم اسفندماه سال جاری ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

محمدعلی واقعی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در بیرجند، از تحصیل بیش از دو هزار دانش‌آموز دختر و پسر در 20 مدرسه استعدادهای درخشان دوره‌های اول و دوم متوسطه خبر داد و اظهار داشت: مدارس استعدادهای درخشان ویژه دانش‌آموزان دارای استعدادهای برتر در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه مدارس استعدادهای درخشان خراسان‌جنوبی در شهرستان‌های بیرجند، قاین، فردوس، طبس و نهبندان فعال است، بیان داشت: نام‌نویسی آزمون ورودی پایه‌های هفتم و دهم مدارس استعدادهای درخشان از روز گذشته 26 بهمن‌ماه همزمان با سراسر کشور در استان آغاز و تا سوم اسفندماه سال جاری ادامه دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: داوطلبان ورودی به پایه هفتم و آزمون تکمیل ظرفیت پایه دهم استعدادهای درخشان می‌توانند با مراجعه به سامانه azmoon.medu.ir برای ثبت‌نام اقدام کنند.

واقعی در خصوص شرایط ثبت‌نام، تبیین کرد: شرط ثبت‌نام آزمون پایه هفتم، کسب نمره خیلی خوب در همه دروس پایان سال پنجم و نیمسال اول سال ششم ابتدایی و شرط ثبت‌نام در آزمون پایه دهم، معدل کل بالای ۱۹ در پایه هشتم سال گذشته است.

وی با اعلام اینکه آزمون ورودی این مدارس در ساعت 9 صبح روز پنجشنبه چهارم اردیبهشت‌ماه سال آینده برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: آزمون ورودی برای پایه هفتم این مدارس از نوع آزمون هوش، خلاقیت و استعداد است و به‌صورت پیشرفت تحصیلی نخواهد بود و در پایه دهم ۵۰ درصد استعداد تحلیلی و ۵۰ درصد استعداد تحصیلی خواهد بود.

انتهای پیام/69039/ح

نظر شما