شناسهٔ خبر: 38259392 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری مراسم تجلیل ازکوهنورد پاکستانی در مشهد

مراسم تجلیل ازکوهنورد پاکستانی در مشهد برگزارشد

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما ،مرکزخراسان رضوی، مدیر بنیاد نیکوکاری "حرکت انسانی" در ایران  گفت:محمد علی سدپارا از کوهنوردان موفق پاکستانی است که ۱۱ صعود موفق به قله‌های بیش از هشت هزار متر رادر کارنامه خود دارد .

جواد نوروزی افزود: سدپارا، از جمله شیعیان محب اهل بیت (ع) است که در هر صعود خود پرچم‌های منقش به نام حضرت امام حسین (ع) و حضرت عباس را بر قله‌ها برافراشته است.

وی گفت: این کوهنورد ۴۴ ساله که تاکنون به ایران سفر نکرده بود آرزوی زیارت حضرت امام رضا (ع) و سفر به کربلا را داشت که مقدمات این سفر را برای او مهیا ساختیم.

وی گفت: این کوهنورد پاکستانی در مراسمی که با همکاری هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی خراسان رضوی به منظور تجلیل از او برگزار شد، تجربیات مختلف در صعودهای خود را در اختیار دیگران گذاشت.

بنیاد نیکوکاری "حرکت انسانی" چهار سال قبل با وقف تمام اموال یک ایرانی به نام "جعفر داوردوست شالچی" در دانمارک با هدف مبارزه با فقر و جلب توجه ثروتمندان به افراد کم برخوردار تاسیس شد. این بنیاد هم اکنون در کشورهای دانمارک، اوگاندا، نپال و ایران دارای نمایندگی است. نمایندگی این بنیاد در ایران در شهر مشهد قرار دارد.

نظر شما