شناسهٔ خبر: 38258274 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

راه اندازی سامانه نوبت دهی اینترنتی برای انجام معاینه فنی خودرو

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: سامانه نوبت دهی اینترنتی برای انجام معاینه فنی خودرو در مشهد راه اندازی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، خلیل الله کاظمی گفت: پس از اعلام اجرای طرح L.E.Z کاهش انتشار منابعراه اندازی سامانه نوبت دهی اینترنتی برای انجام معاینه فنی خودرو آلاینده هوا، مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو افزایش داشت؛ بنابراین باتوجه به مراجعه زیاد شهروندان و وجود صف‌های طولانی، امکان برنامه ریزی برای زمان مراجعه به مراکز انجام معاینه فنی سامانه نوبت دهی اینترنتی به آدرس http://www.eservice.mashhad.ir/nobat راه اندازی شده است.

او تصریح کرد: بر این اساس شهروندان می‌توانند قبل از مراجعه به مراکز معاینه فنی وارد این سامانه شده و اقدام به گرفتن نوبت کنند.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با بیان اینکه از ابتدای امسال تا ۱۳دی ماه بیش از ۲۳۲هزار و ۳۱۱خودرو در مراکز معاینه فنی پذیرش شده اند گفت: از ابتدای سال به صورت میانگین روزانه ۸۵۰خودرو در مراکز معاینه فنی پذیرش می‌شدند، اما این در حالی است که پس از اعلام اجرای طرح L.E.Z کاهش انتشار منابع آلاینده هوا و جریمه روزانه ۵۰هزار تومانی خودرو‌های فاقد معاینه فنی معتبر، روزانه ۲۵۰۰خودرو در مراکز معاینه فنی پذیرش می‌شوند.

کاظمی افزود: طبق آمار از ۱۴دی ماه امسال که اجرای طرح LEZ کاهش انتشار منابع آلاینده هوا اطلاع رسانی شد تا ۲۵بهمن ماه بیش از ۸۵هزار خودرو برای دریافت برگه معاینه فنی به ۵مرکز انجام معاینه فنی خودرو مراجعه داشته اند.

او تصریح کرد: در حال حاضر مراکز معاینه فنی خودرو همه روزه حتی روز‌های تعطیل از ساعت ۷ونیم تا ۲۰ اقدام به پذیرش خودرو می‌کنند و در کنار آن نیز هر روز یک یا دو مرکز معاینه فنی از ساعت ۸تا۲۳ به معاینه فنی تاکسی‌ها اختصاص داده شده است.

کاظمی افزود: درحال حاضر قانون فرسوده بودن خودرو‌ها بر اساس سال تولید در نظر گرفته نمی‌شود و به خودرو‌هایی که از نظر فنی و آلایندگی هوا مشکلی نداشته باشند برگه معاینه فنی ارائه می‌شود.

او تصریح کرد: ابتدا قرار بود که طرح L.E.Z کاهش انتشار منابع آلاینده هوا از ۲۶بهمن در مشهد اجرا شود که با توجه به درخواست شهروندان و هماهنگی با پلیس راهور اجرای طرح تا پایان سال به تعویق افتاده است.

نظر شما