شناسهٔ خبر: 38256856 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه صمت | لینک خبر

جوان‌هایمان را مسلح کنیم به سلاح فکر

صاحب‌خبر -

همزمان با عید ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، هزاران نفر از مداحان و ذاکران اهل‌بیت با رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند: جامعه مداح کار بزرگی برعهده دارد و آن عبارت است از مدیریت شادی و عزای جامعه؛ شما در حقیقت شادی‌های معنوی و عزاهای اساسی و قلبی و عمیق را مدیریت می‌کنید، جهت می‌دهید، هدایت می‌کنید.
به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای همزمان با عید ولادت حضرت زهرا سلام‌الله‌علیها، در دیدار هزاران نفر از مداحان و ذاکران اهل‌بیت اظهار کردند: جامعه مداح کار بزرگی بر عهده دارد و آن عبارت است از مدیریت شادی و عزای جامعه؛ شما در حقیقت شادی‌های معنوی و عزاهای اساسی و قلبی و عمیق را مدیریت می‌کنید، جهت می‌دهید، هدایت می‌کنید.
ایشان افزودند: آن جوامعی که این وضعیت را ندارند، این مجالس را ندارند، این گریه‌ها را، این شادی‌ها را ندارند، آنها این خلأ را احساس می‌کنند و بنده اطلاع دارم یک جوری می‌خواهند این خلأ را درست کنند، پُر کنند و نمی‌شود؛ این کار شما است.
حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای خاطرنشان کردند: از بعد از حادثه کربلا کار رایجی شد که عزاداری کنند برای شهیدان و ائمّه (علیهم‌السلام) این را ترویج می‌کردند که تا امروز هم باقی مانده و برخلاف آنچه بعضی تصور می‌کردند -در برهه‌ای گرایشات روشنفکرانه‌ای در بعضی بود که [عزاداری] گریه و ضعف و مانند این چیزها است- گریه در مجالس شهیدان گریه ضعف نیست، گریه اراده است، گریه عزم است، گریه تبیین احساسات عالی یک انسانِ وسطِ میدان است.
ایشان افزودند: عزاداریِ شهدا امروز همین جور است؛ امروز تشییع جنازه شهدا، مجلس عزای شهیدان، تکرار نام شهیدان، عزا است، گریه هم در آن هست، اما وسیله‌ای برای احساس عزت، احساس قدرت و احساس شجاعت است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی یادآور شدند: [در تشییع] همین شهید عزیز اخیرمان، شما ببینید چه اتفاقی در سرتاسر کشور افتاد؛ نه فقط کشور ما، در بیرون از این کشور هم [تشییع] این شهدای عزیز اخیر -شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس و دیگران- چه حادثه عظیمی را به وجود آورد! جهت‌یابی و جهت‌دهی مجالس عزا به این معنا است؛ یعنی شماها مجالس عزا و عزاهای مردم را در آن جهتی که مورد نظر ائمه (علیهم‌السلام) و مورد نیاز جامعه است می‌توانید هدایت کنید و پیش ببرید.
 حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای تصریح کردند: امروز نیاز مهم کشور ما این است که جوان‌های ما به انواع تسلیحات نرم، سلاح‌های جنگ نرم؛ یعنی قدرت روحی و قدرت فکری مجهز شوند.
ایشان فرمودند: بنده مکرر در مورد قوی شدن کشور مطالبی را عرض کرده‌ام؛ یکی از اجزا و بخش‌های مهم و تعیین‌کننده تقویت کشور همین است که ما جوان‌هایمان را مجهز کنیم، مسلح کنیم به سلاح فکر، به سلاح تفکر صحیح که در معارف اهل‌بیت (علیهم‌السلام) موج می‌زند.
حضرت‌آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: من این را به شما برادران عزیز که جامعه مداحی را تشکیل داده‌اید و نقش‌آفرینی می‌کنید عرض بکنم که این مسئولیت، مسئولیت مهمی است.
 اگر به مسئولت هدایت به همین شکلی که عرض شد عمل نکنیم، پیش خدای متعال مسئولیم.
 ایشان یادآور شدند: اگر شاعرید، اگر مداحید، اگر گوینده‌اید، اگر واعظید، هر چه معرفت شما بالاتر است، توقع از شما بیشتر است. این را همیشه باید به یاد داشته باشیم؛ از خدا هم باید کمک بخواهیم.

نظر شما