شناسهٔ خبر: 38255495 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

اسفند ماه جاری انجام می شود؛

برگزاری دومین گردهمایی دو سالانه فعالان سواد رسانه ای سراسر کشور در البرز

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: دومین گردهمایی دو سالانه فعالان سواد رسانه ای سراسر کشور در اسفندماه سال جاری به میزبانی استان البزر برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، محمدصادق افراسیابی با اشاره به برنامه ارتقای نقش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در فضای مجازی خاطر نشان کرد: برگزاری «همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی» و «گردهمایی فعالان سواد رسانه ای» دو برنامه ای بودند که پیش از این توسط مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال اجرا می‌شد اما از امسال برگزاری همایش ملی سواد رسانه ای و اطلاعاتی با هدف استفاده از ظرفیت های علمی، آموزشی و پژوهشی دانشگاه ها و پژوهشگاه های کشور، پس از اخذ پیشنهادات دانشگاه ها و پژوهشگاه های مشارکت کننده در دو همایش قبلی سواد رسانه ای و اطلاعاتی و بعد از ارزیابی طرح های ارائه شده از سوی ایشان به دانشگاه امام صادق (ع) واگذار شد.

وی افزود: اجرای برنامه گردهمایی فعالان سواد رسانه ای کشور نیز با هدف استفاده از ظرفیت های استانی و تقویت استان‌های کشور به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البزر واگذار شد.

افراسیابی تاکید کرد: هدف از برگزاری دومین گردهمایی دو سالانه فعالان سواد رسانه ای کشور، مدیریت دانش فعالان سواد رسانه ای کشور، تقویت هم‌افزایی ایشان، افزایش فعالیت های تیمی و شبکه ای فعالان سواد رسانه ای و بررسی موانع و چالش های پیش روی نهضت سواد رسانه ای در کشور است.

وی افزود: شناسایی و الگوگیری فعالان سواد رسانه ای از ایده های برتر برای تقویت تولید و انتشار محتوای مناسب در زمینه ارتقای سواد رسانه ای و شناسایی تجارب موفق در زمینه ارتقای سواد رسانه ای از جمله دستاوردهای احتمالی این نشست خواهد بود.

معاون مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه با اشاره به ضرورت ثبت نام علاقمندان برای شرکت در این رویداد گفت:‌ فعالان سواد رسانه ای کشور تا ۳۰ بهمن ماه میتوانند از طریق مراجعه به نشانی اینترنتی mas.saramad.ir و یا ارسال ایمیل به نشانی Mas@farhangmail.ir در این رویداد ثبت نام کنند.

به گفته افراسیابی شماره تماس‌های 02632524849 و 09178722713 در طول این مدت پاسخگوی سئوالات احتمالی فعالان سواد رسانه ای کشور خواهند بود.

نظر شما