شناسهٔ خبر: 38255307 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

مراسم اختتامیه جشنواره سراسری امام المتقین(ع) در خرم آباد برگزار می شود

مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان گفت: مراسم اختتامیه جشنواره ملی امام المتقین(ع) هجدهم اسفند ماه در خرم آباد برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان، مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان با اشاره به اینکه جشنواره سراسری امام المتقین(ع) همزمان با عید سعید غدیر آغاز شده است، اظهار داشت: این جشنواره سراسری به مدت 6سال است به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان و ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

 وی تصریح کرد این جشنواره با هدف فراهم شدن بستر مساجد برای معرفی سلوک اخلاقی و اجتماعی امیر المومنین (ع)، معرفی کتاب نهج البلاغه به مردم برای مطالعه هرچه بیشتر آن و تعریف شاخص های اجتماعی برای شناخت سبک زندگی علوی برگزار می شود.

 ابدالی پوراظهار داشت: فراهم شدن بستر مناسب برای معرفی سلوک اخلاقی و اجتماعی امام (ع) مهم ترین رویکرد جشنواره امام المتقین(ع) است.

 وی ادامه داد: معرفی کتاب نهج البلاغه به مردم و تعریف شاخص های اجتماعی برای شناخت سبک زندگی علوی از دیگر اهداف و رویکردهای این جشنواره سراسری است.

 ابدالی پور با بیان اینکه این جشنواره با موضوع سبک زندگی علوی برگزار می شود، عنوان کرد: شعر و قطعات ادبی، خوشنویسی و قصه گویی  از قالب های مشخص شده برای این جشنواره است.

 وی بیان کرد: در بخش شعر وقطعات ادبی، آثار ارسال شده به دبیرخانه دائمی این جشنوراه در خرم آباد، در سه مقطع سنی 16 تا 23 سال، 23 تا27 سال و 27 تا 35 سال مورد داوری قرار خواهند گرفت.

 ابدالی پورافزود: در بخش شعر و قطعات ادبی هرشرکت کننده می تواند دو اثر را جهت شرکت در جشنواره ارائه نماید.

 وی تصریح کرد: منظور از نثر در این جشنواره نثر شاعرانه (دارای خیال، عاطفه...) و منظور از شعر، شعر نو یا کلاسیک با رعایت موارد فنی ادبیاتی است.

 ابدالی پور با بیان اینکه اشعار با گویش های محلی با ارائه معنی فارسی و با رعایت قوام ادبی اثر، به صورت جداگانه داوری و بررسی خواهد شد، بیان کرد: آثار غیر مرتبط با موضوعات جشنواره از داوری و شکرت در جشنواره حذف خواهد شد.

 وی با اشاره به بخش خوشنویسی این جشنواره، افزود: آثار خوشنویسی در دو مقطع سنی 10 تا 18 سال و 18 تا 35 سال داوری می شوند.

 مدیرستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان لرستان، ادامه داد: گرایش های خط شکسته، نستعلیق، نسخ و ثلث می توانند در جشنواره شرکت کنند.

 وی  با بیان اینکه این جشنواره از 29 مرداد ماه امسال مصادف با عید سعید غذیر خم آغاز شده است، افزود: آخرین مهلت ارسال آثار تا 30 بهمن ماه 98 تعیین شده است.

 ابدالی پور خاطرنشان کرد: مراسم اختتامیه جشنواره سراسری امام المتقین(ع) طی 18 اسفندماه سال جاری مصادف با میلاد پربرکت مولای متقیان امام علی (ع) و سالروز تاسیس کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور برگزار می شود.

نظر شما