شناسهٔ خبر: 38254522 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد خبر داد؛

راه اندازی سامانه نوبت دهی اینترنتی برای انجام معاینه فنی خودرو

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهدگفت: سامانه نوبت دهی اینترنتی برای انجام معاینه فنی خودرو در مشهد راه اندازی شده است.

صاحب‌خبر -
به گزارش گروه استا ن های باشگاه خبرنگاران جوان از  مشهد، خلیل الله کاظمی معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: پس از اعلام اجرای طرح L.E.Z کاهش انتشار منابع آلاینده هوا، مراجعه به مراکز معاینه فنی خودرو افزایش داشت بنابراین باتوجه به مراجعه زیاد شهروندان و وجود صف‌های طولانی ،امکان برنامه ریزی برای زمان مراجعه به مراکز انجام معاینه فنی سامانه نوبت دهی اینترنتی به آدرس http://www.eservice.mashhad.ir/nobat راه اندازی شده است.

او تصریح کرد: بر این اساس شهروندان می‌توانند قبل از مراجعه به مراکز معاینه فنی وارد این سامانه شده و اقدام به گرفتن نوبت کنند.
معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد  با بیان این که از ابتدای امسال تا ۱۳ دی ماه بیش از ۲۳۲ هزار و ۳۱۱ خودرو در مراکز معاینه فنی پذیرش شده اند، گفت: از ابتدای سال به صورت میانگین روزانه ۸۵۰ خودرو در مراکز معاینه فنی پذیرش می‌شدند، اما این در حالی است که پس از اعلام اجرای طرح L.E.Z کاهش انتشار منابع آلاینده هوا و جریمه روزانه ۵۰ هزار تومانی خودرو‌های فاقد معاینه فنی معتبر روزانه ۲۵۰۰ خودرو در مراکز معاینه فنی پذیرش می‌شوند.
 

 پذیرش ۸۵ هزار خودرو در مراکز معاینه فنی طی ۴۰ روز گذشته


کاظمی افزود: طبق آمار از ۱۴ دی ماه امسال که اجرای طرح LEZ کاهش انتشار منابع آلاینده هوا اطلاع رسانی شد تا ۲۵ بهمن ماه بیش از ۸۵ هزار خودرو برای دریافت برگه معاینه فنی به ۵ مرکز انجام معاینه فنی خودرو مراجعه داشته اند.

او تصریح کرد: در حال حاضر مراکز معاینه فنی خودرو همه روزه حتی روز‌های تعطیل از ساعت ۷.۵ تا ۲۰ اقدام به پذیرش خودرو می‌کنند و در کنار آن نیز هر روز یک یا دو مرکز معاینه فنی از ساعت ۸ تا ۲۳ به معاینه فنی تاکسی‌ها اختصاص داده شده است.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد با اشاره به این که مراجعه زیاد شهروندان به مراکز معاینه فنی خودرو طی این مدت نشان دهنده آن است که تعداد زیادی از مالکان خودرو به انجام معاینه فنی توجه‌ای نداشته اند، ادامه داد: در طول ۴۰ روز گذشته تعداد زیادی خودرو پذیرش شده اند که طی ۵-۱۰ سال گذشته معاینه فنی انجام نداده اند.

کاظمی افزود: درحال حاضر قانون فرسوده بودن خودرو‌ها بر اساس سال تولید در نظرگرفته نمی‌شود و به خودرو‌هایی که از نظر فنی و آلایندگی هوا مشکلی نداشته باشند برگه معاینه فنی ارائه می‌شود.

او تصریح کرد: ابتدا قرار بود که طرح L.E.Z کاهش انتشار منابع آلاینده هوا از ۲۶ بهمن در مشهد اجرا شود که با توجه به درخواست شهروندان و هماهنگی با پلیس راهور اجرای طرح تا پایان سال به تعویق افتاده است.
 
انتهای پیام// ز.م

نظر شما