شناسهٔ خبر: 38254366 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار هرمزگان در آیین افتتاح سد سرنی در شهرستان میناب:

دولت تدبیر و امید اقدامات بزرگی در بخش آب در استان هرمزگان انجام داده است

استاندار هرمزگان گفت: دولت تدبیر و امید اقدامات بزرگی در بخش آب در استان هرمزگان انجام داده که از جمله آن می‌توان به احداث آب شیرین کن ها و سدهای مختلف در این استان اشاره کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا در هرمزگان، دکتر فریدون همتی در آیین افتتاح سد سرنی در شهرستان میناب با بیان اینکه راه اندازی این سد در استان هرمزگان یک کار ارزشمند است، عنوان کرد: وزارت نیرو به مقوله تامین آب در هرمزگان توجه ویژه‌ای دارد و در این راستا سد سرنی در شهرستان میناب با سرعت قابل قبول و پشتیبانی مناسب، امروز به بهره برداری رسید.

 
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید اقدامات بزرگی در بخش آب در استان هرمزگان انجام داده که از جمله آن می‌توان به احداث آب شیرین کن ها و سدهای مختلف در این استان اشاره کرد.
 
استاندار هرمزگان افزود: با توجه به احداث دو آب شیرین کن بزرگ ۱۰۰ هزار متر مکعبی و یک میلیون متر مکعبی در بندرعباس که از اقدامات شاخص دولت در این استان محسوب می‌شود، تامین آب شرب پایدار شهرستان‌های بندرعباس و بندرخمیر از این طریق انجام می شود.
 
همتی تصریح کرد: با توجه به احداث دو آب شیرین کن بزرگ در بندرعباس و خرید تضمینی آب از این آب شیرین کن ها جهت تامین آب شرب پایدار شهرستان های بندرعباس و بندرخمیر، آب دو سد استقلال و سرنی در شهرستان میناب برای مصرف شرب و کشاورزی در این شهرستان مورد استفاده قرار می‌گیرد که این امر به معنای تحقق یکی از خواسته‌های مهم مردم شهرستان میناب است.
 
وی با تاکید بر اینکه مدیریت آب باید با نگاهی فراگیر به ویژه به حوزه اشتغال و تولید و زندگی مردم انجام شود، خاطرنشان کرد: مصرف بهینه آب نیز باید همواره در اولویت قرار داشته باشد.
 
استاندار هرمزگان با اشاره به دیگر پروژه‌های بزرگ در حوزه آبرسانی در هرمزگان، اظهار داشت: پروژه آبرسانی از سد جگین به شهرستان بشاگرد و همچنین تامین آب ۵۵ روستای شهرستان بشاگرد از طریق سد سهران از جمله این طرح‌ها می‌باشد که به زودی به بهره برداری خواهند رسید.
 
همتی احداث سدهای جدید در هرمزگان را یکی از نیازهای مهم این استان برشمرد و بیان داشت: در این راستا مطالعات در حال انجام است و احداث این سدها موجب مهار روان آب ها و سیلاب، تقویت سفره‌های آب زیرزمینی و ذخیره سازی آب جهت مصرف شرب و کشاورزی خواهد شد و در این راستا احداث سد گابریک در شهرستان جاسک در اولویت پیگیری و اجرا قرار دارد.
 
وی اضافه کرد: لایروبی رودخانه ها نیز یکی دیگر از موارد دارای ضرورت در هرمزگان می باشد که باید با توجه ویژه از سوی وزارت نیرو اجرایی شود

بیشتر بخوانید:

نظر شما