شناسهٔ خبر: 38250870 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

فرمانده مرزبانی ناجا: پیگیر وضعیت مرزبانان ربوده شده هستیم

خبرگزاری فارس

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: از طریق مسؤولان ذیربط در کشور پاکستان پیگیر وضعیت مرزبانان ربوده شده، هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بولتن نیوز، سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا در مراسم تقویت ناوگان خودرویی مرزبانی استان سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران، به جایگاه ملی مرز و نیز نقش تاثیرگذار مرزبانان در امنیت ملی، داخلی و نیز رفاه مردم اشاره و اظهارکرد: خوشبختانه طی یک دهه گذشته توجه ویژه‌ای به مرزبانی شده است.

وی با اشاره به برنامه های مرزبانی برای مرزهای کشور، گفت: مرزهای سیستان و بلوچستان به دلیل همسایگی با دو کشور پاکستان و افغانستان از اهمیت بسزایی برخوردار است به گونه ای که این استان طی 5 سال گذشته به خصوص در سال جاری، یکی از مناطق امن کشور بوده و هیچ گونه مشکل امنیتی نداشته به نحوی که بستر و زمینه را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده است.

فرمانده مرزبانی ناجا خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در سطح مرزبانی در حوزه تجهیزات الکترونیکی و اپتیکی، مهندسی رزمی، تقویت شناوری، تقویت خودرویی و تحرک یگان‌ها انجام شده که بایستی از حمایت‌های ستادکل نیروهای مسلح و نیز فرمانده محترم نیروی انتظامی در این امر قدردانی کنیم.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا به نقش تاکتیکی و مدیریتی تجهیزات در عملیات‌ها اشاره و تصریح کرد: به منظور تقویت ناوگان خودرویی مرزبانی،500 دستگاه خودرو ارس که خودروی عملیاتی و تاکتیکی است، امروز به مرزبانی کشور تحویل و به ناوگان خودرویی این فرماندهی افزوده شده است.

سردار رضایی خاطرنشان کرد: با توجه به حساسیت استان سیستان و بلوچستان، علاوه بر 25 درصد خودروهای مذکور، خودروهای نفربر و موتورسیکلت های تاکتیکی نیز به مرزبانی این استان تخصیص داده شده است.

وی ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، به نقش خانواده‌ها در موفقیت مرزبانان اشاره و بیان کرد: همزمان با ولادت با سعادت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س)، جشن ازدواج مرزبانان در ستاد مرزبانی فرماندهی سیستان و بلوچستان برگزار می شود؛ همچنین من از همسران، فرزندان، پدر و مادرهای همرزمانم که از مرزبانان حمایت و پشتیبانی می کنند، تقدیر و تشکر می کنم.

فرمانده مرزبانی ناجا در خصوص مرزبانان ربوده شده، گفت: به شدت پیگیر این موضوع از طریق مسؤولان ذیربط در کشور پاکستان هستیم تا آنها را به آغوش گرم خانوادهایشان بازگردانیم.

نظر شما