شناسهٔ خبر: 38249740 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی | لینک خبر

محمدرضا بهمنی: افق حرکت رسانه‌ها باید در راستای تراز تمدن اسلامی باشد

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین به نقل از خبرگزاری ایرنا محمدرضا بهمنی روز شنبه 26 بهمن ماه در مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در استان قزوین با بیان اینکه رسانه‌ها ابزار اصلی انتقال اطلاعات و ایده‌ها در سطح جوامع هستند، افزود: چنین رسانه‌ای که می‌خواهد در افق تمدنی شکل گیرد، باید وجوه متمایزی در تعریف رسانه تمدنی و غیر تمدنی داشته باشد و از کارکرد اطلاع رسانی به کارکرد معرفت افزایی مخاطبان حرکت کند.

وی اظهار داشت: ما در گذشته با  ۶۰۰ رسانه و امروز با هزاران رسانه در فضای مجازی سر و کار داریم که این تحولات، چالش‌هایی را برای اهالی رسانه و حاکمیت در پی داشته و از سوی دیگر فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی را ایجاد کرده است.

بهمنی افزود: یکی از این فرصت‌ها فراهم کردن امکان فعالیت رسانه‌ای برای عموم مردم است، از این رو فعالان در مجموعه بنیاد بین الملی امام رضا(ع) هوشمندی به خرج داده و رسانه‌های دیجیتال را هم در موضوعات جشنواره قرار دارند.

وی تصریح کرد: از سوی دیگر با توجه به افق پیش رو که به تعبیر مقام معظم رهبری با عنوان گام دوم انقلاب نامگذاری شده است نیازمند رسانه‌های در خور گام دوم انقلاب هستیم.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به نقش رسانه‌های تراز تمدنی، افزود: باید رسانه‌ها از پررنگ کردن نقش سلبریتی‌ها و چهره سازی آنها به الگوسازی گام بردارند و از بعد فردی گرایی به سمت بعد اجتماعی سوق داده شوند.

بهمنی تأکید کرد: رسانه تراز تمدنی باید از یاس آفرینی به سمت امیدآفرینی، از مساله سازی به حل مساله، از فردگرایی به خانواده محوری و از اختلاف افکنی به محبت افزایی در فضای جامعه و فضای مخاطبان حرکت کند و در مجموعه فعالیت‌های خود مودت افزایی در جامعه و فضای مخاطبان را در دستور کار قرار دهد.

وی با تاکید بر نقش پررنگ رسانه تراز تمدنی در ترویج معارف دینی و اسلامی،  تصریح کرد: وقتی معارف رضوی و اهل بیت(ع) در ابعاد اجتماعی و در سطح ارتباطات جامعه منعکس می‌شود، لایه‌های عمیق از فهم و درک سیره اهل بیت(ع) در میان توده‌های مردم ایجاد خواهد شد.

این مسوول اضافه کرد: خوشبختانه امسال، جشنواره رسانه‌های دیجیتال از قالب محوری به محتوا محوری سوق داده شده و تعداد شرکت کنندگان آن از ۲۰۰ نفر در سال گذشته به سه هزار نفر در سال جاری رسید.

بهمنی تصریح کرد:هدفگذاری ما برای سال‌های آینده، کاربر محور بودن این جشنواره با موضوع فرهنگ رضوی است که امیدواریم بیش از ۵۰ هزار نفر در این جشنواره به تولید محتوی بپردازند تا اولویت‌ها و نیازهای فرهنگی کشور مورد توجه تولیدکنندگان محتوا و توسعه‌دهندگان قرار گیرد.

برچسب‌ها:

نظر شما