شناسهٔ خبر: 38248951 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه دنیای‌اقتصاد | لینک خبر

مارک اسپر: اقلیم کردستان همپیمان مهم آمریکا در منطقه است

ایرنا : «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا امروز شنبه اعلام کرد که اقلیم کردستان عراق همپیمان مهمی برای آمریکا در منطقه است و واشنگتن به آموزش نیروهای پیشمرگه ادامه می دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه خبری اقلیم کردستان عراق «رووداو»، «مسرور بارزانی» نخست وزیر اقلیم کردستان عراق و «مارک اسپر» وزیر دفاع آمریکا در حاشیه دومین روز کنفرانس امنیتی مونیخ در آلمان با یکدیگر دیدار و گفت و گو کرد.

دو طرف در این دیدار تازه ترین تحولات عراق و منطقه را مورد بررسی قرار دادند و بر اهمیت تقویت روابط میان اقلیم کردستان و آمریکا نیز تاکید کردند.

وزیر دفاع آمریکا ضمن تاکید بر حمایت و آموزش نیروهای پیشمرگه از سوی آمریکا برای مقابله با تروریسم و مبارزه با داعش تاکید کرد که اقلیم کردستان عراق همپیمان مهمی برای آمریکا در منطقه است.

بارزانی نیز اظهار کرد که همکاری میان اقلیم کردستان و آمریکا نه تنها باعث ایجاد ثبات در اقلیم، بلکه سبب استقرار امنیت در عراق و منطقه نیز خواهد شد.

نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در سفر به مونیخ با «مایک پومپئو» وزیر خارجه آمریکا هم دیدار داشت و دو طرف روابط دوجانبه، آخرین تحولات عراق، تشکیل کابینه جدید بغداد و مقابله با تهدیدات امنیتی را بررسی کردند.

 مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان عراق در حاشیه سفر به آلمان برای شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ با بسیاری از مقامات سیاسی از جمله وزیر خارجه روسیه، وزیران خارجه و دفاع آمریکا، دبیرکل اتحادیه عرب و هیات های پارلمانی آمریکا و آلمان دیدار کرده است.

پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ امسال با شرکت روسای جمهوری و وزرای امور خارجه کشورهای مختلف جهان در مونیخ به موضوعاتی همچون غیرغربی سازی، چگونگی حل و فصل بحران های منطقه‌ای، مسئله فلسطین، مقابله با ویروس کرونا و اختلافات آمریکا با اروپا و چین می‌پردازد.

 

نظر شما