شناسهٔ خبر: 38245706 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

هیاتی از اهل سنت ایران به لبنان سفر کرد

هیاتی از اهل سنت جمهوری اسلامی ایران به ریاست مولوی «عبدالصمد الساداتی» امام جمعه اهل سنت سراوان به همراه مولوی عبدالواحد بزرگزاده امام جمعه موقت اهل سنت چابهار و جمعی از مسئولان جامعه المصطفی در سفر به لبنان با علما و مقامات این کشور در باره راه های مقابله با توطئه صهیونیستی – آمریکائی علیه فلسطین موسوم به «معامله قرن» گفت وگو کرد.

صاحب‌خبر -

العالم ـ لبنان

بنابر گزارش خبرگزاری ملی لبنان، اعضای هیات اهل سنت ایران روز پنجشنبه گذشته در بیروت با شیخ «زهیر الجعید» هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی لبنان و شیخ «بلال سعید شعبان» و شیخ «غازی حنینه» دو عضو شورای رهبری این جبهه دیدار و گفت و گو کردند.

در بیانیه جبهه عمل اسلامی لبنان در این ارتباط آمده است که «در این ملاقات، امور جهان اسلام به ویژه تحولات پرونده فلسطین و راه های مقابله با توطئه شیطانی معامله قرن که هدف آن نابودی قضیه فلسطین و از بین بردن همه حقوق ملت فلسطین و مصادره و اشغال همه املاک و سرزمین های فلسطین و انضمام شهرک ها و غور اردن در کرانه باختری به رژیم صهیونیستی است، بحث و بررسی شد».

دو طرف در دیدار مزبور بر اهمیت تقویت همکاری مشترک بین جبهه عمل اسلامی لبنان و هیات علمائی ایران و جامعه المصطفی با هدف تحقق منافع مشترک تاکید کردند.

در ادامه بیانیه مزبور تاکید شده است، مولوی الساداتی در این دیدار درباره شرایط اهل سنت ایران و چگونگی تعامل و برخورد خوب و ممتاز رهبری و دولت ایران با آنان و مشارکت اهل سنت در اداره امور کشور و همچنین همزیستی مشترک و برادرانه در ایران توضیحاتی را ارایه کرده است.

الساداتی در ادامه اظهارات خود خاطر نشان کرد: اهل سنت ایران بخشی جدایی ناپذیر از انقلاب اسلامی از روز پیروزی آن تاکنون بوده است. این انقلاب از ابتدا تاکنون اصول خود را به ویژه ایستادگی در مقابل استکبار جهانی و مقابله با همه توطئه های آن حفظ کرده و همواره برای وحدت ملت اسلامی، ریشه کن کردن نزاع ها و فتنه های داخلی و حمایت از مقاومت در لبنان و فلسطین و حمایت از مظلومان و مستضعفان جهان تلاش کرده است.

مولوی عبدالصمد نیز در دیدار با مقام های جبهه عمل اسلامی لبنان با تاکید به اینکه «هدف توطئه های نفرت انگیز خارجی علیه ایران ایجاد فتنه بین اهل سنت و شیعیان است»، تاکید کرد که «ادعاهایی مانند ظلم به اهل سنت ایران و عدم دستیابی به حقوق آنان و تلاش برای شیعه کردن همگی دروغ و تهمت است و عکس آنها صحت دارد».

به گزارش ایرنا، شیخ الجعید هم ضمن خوش آمدگویی به هیات علمایی ایران بر اهمیت و ضرورت همکاری و هماهنگی و یکپارچه کردن تلاش ها و انرژی ها برای نشان دادن حقیقت و مقابله و رویارویی با همه معاملات قرن و خیانتکارانه آمریکا، رژیم صهیونیستی و برخی طرف های عربی تاکید کرد.

هماهنگ کننده جبهه عمل اسلامی که از گروه های برجسته اهل سنت لبنان است، اظهار داشت: با وحدت امت اسلامی، انتخاب گزینه مقاومت و فرهنگ آن، تلاش علمای صادق و مخلص و خون شهدای بی گناه می توانیم بر همه توطئه های قرن پیروز شویم و بر همه فتنه های زمان و توفان هایی که دشمنان امت ایجاد می کنند، غلبه کنیم.

نظر شما