شناسهٔ خبر: 38244632 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نما | لینک خبر

اسكوچیچ: هدفمان صعود به جام جهانی است

سرمربی تیم ملی فوتبال كشورمان گفت: هدفمان این است كه بازی به بازی پیروز شویم و به رقابت‌های جام جهانی صعود كنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش نما، دراگان اسکوچیچ سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در نخستین نشست خبری خود پس از انتصاب به این سمت اظهار داشت:روز زن و مادر را به همه بانوان ایرانی تبریک می‌گویم چراکه بدون وجود آن‌ها هیچ یک از ما در سالن حضور نداشتیم.

اخبار ورزشی- او در ادامه افزود: می‌خواهم درباره برنامه‌های تیم ملی ایران و اردو‌های آماده سازی صحبت کنم، در ابتدا می‌خواهم بگویم انتخاب من برای سرمربیگری تیم ملی افتخار بزرگی است چراکه اولین بار است یک مربی خارجی پس از ۵ سال حضور در ایران سرمربی تیم ملی می‌شود و این بار مسئولیت مرا بیشتر می‌کند. درباره موقعیت فعلی تیم ملی باید بگویم در بازی‌های انتخابی در مسیر درستی قرار نگرفته ایم، اما من اینجا هستم تا با تزریق انرژی مثبت و به کار گیری دانش و تجربه ام در راستای موفقیت این تیم قدم بردارم.

اسکوچیچ ادامه داد: دوست دارم درباره اهدافم شفاف صحبت کنم. هدف ما این است بازی به بازی پیروز شویم و پس از تزریق انرژی مثبت و تفکری خوب به تیم ملی بتوانیم به جام جهانی صعود کنیم. درباره ارتباط باشگاه‌ها با مربیان باید بگویم با آغوش باز به در خدمت باشگاه‌ها هستم و هر موردی باشد ۲۴ ساعته در خدمت مربیان لیگ برتری خواهم بود.

سرمربی تیم ملی فوتبال بیان کرد: یکی از فواید حضور من در تیم ملی، آشنایی ام با فوتبال ایران است، ذهنیت بازیکنان و باشگاه‌های ایرانی را می‌شناسم و این موضوع نکته مثبتی در راستای پیشبرد اهدافم است. تا همین جا کارم را شروع کرده ام و اولین مرحله ام به پایان رسیده است.

او بیان کرد: اولین مرحله تجزیه و تحلیل باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا و بازی‌های لیگ برتری و بازی‌های اخیر تیم ملی بوده است. باید بگویم تمام نکات و نقاط مثبت و منفی تیم ملی در بازی‌های قبلی را شناسایی کرده ام و اکنون وقت آنالیز بازیکنان لژیونر و عملکرد آن‌ها برای مراحل بعدی کارمان است. از همین جا به تمام بازیکنان فوتبال ایران پیام می‌دهم که تمام آن‌ها شانس مساوی برای حضور در تیم ملی دارند و این موضوع به آمادگی شان بستگی دارد.

اسکوچیچ تصریح کرد: طی پنج روز آینده برنامه هایم به این شکل است که روی بازیکنان لژیونر تمرکز می‌کنیم و با توجه به پراکندگی کشور‌هایی که در آن بازی می‌کنند نمی‌توانم تمام بازی‌های را ببینم اما سعی می‌کنم بازی‌هایی که نمی‌بینم از طریق تماس تلفنی و تصویری ارتباط بگیرم تا ضمن انتقال انرژی درباره برنامه بازی‌های آتی با لژیونر‌ها صحبت کنم. بررسی‌های ما ادامه خواهد داشت تا به بررسی‌های بعدی برسیم.

اسکوچیچ افزود: در بازه زمانی کوتاه نمی‌توانید شاهد تغییر خاصی باشید، اما به مرور تغییراتی که در ذهن من است در تیم ملی خواهید دید. پس از اینکه به مرحله انتخاب بازیکنان رسیدیم مدل بازی تیم را انتخاب خواهیم کرد، ساماندهی تیم را به صورت دقیق زیر نظر خواهیم داشت تا تیم ملی توانا و پویایی را مشاهده کنید.

سرمربی تیم ملی فوتبال درباره ارتباط با باشگاه ها بیان کرد: درباره ارتباط با باشگاه‌ها باید بگویم یک بازیکن امکان دارد در باشگاه خود شرایط متفاوتی با تیم ملی داشته باشد و این موضوع نیازمند ارتباط پایدار و مستمر بین کادر باشگاهی با تیم ملی است. نمی‌خواهم درباره ارتباط باشگاه‌ها با تیم ملی در زمان کارلوس کی روش صحبت کنم، اما سعی می‌کنیم با همکاری باشگاه‌ها ارتباط و تعامل سازنده‌ای را به پیش ببریم. ارتباط‌های اروپایی گسترده‌ای دارم و با مربیانی که لژیونر‌ها در آن حضور دارند برای بهتر بازی گرفتن از آن‌ها استفاده خواهیم کرد.

اسکوچیچ ادامه داد: ما همه اینجا هستیم تا حمایت مان را به بهترین شکل از تیم ملی نشان بدهیم. جو مثبت و بازیکنانی که داریم ثابت می‌کند می‌توانیم اهداف مان را به پیش ببریم. همه بازیکنان را تشویق می‌کنم کنار هم قرار گرفته و با همکاری نتایج اخیر تیم ملی را فراموش کنیم تا برای آینده به وضعیت خوبی برسیم و از رسانه‌ها می‌خواهم در این راستا به ما کمک کنند. همچنین جامعه بزرگ فوتبال ایران و مربیان ایرانی هم باید به ما کمک کنند چراکه یک نفر به تنهایی نمی‌تواند تیم ملی را از این شرایط خارج کند.

سرمربی تیم ملی درباره مدیریت بازیکنان لژیونر فوتبال ایران گفت: درباره مدیریت بازیکنان لژیونر بخشی از شخصیت من اینگونه است که انگیزه این بازیکنان را بالا ببرم. آن‌ها بازیکنان حرفه‌ای هستند و می‌دانند پوشیدن پیراهن تیم ملی چه افتخار بزرگی دارد و باید دست به دست هم بدهیم تا به هدف نهایی برسیم و باید اهدافم را به صورت مفصل برای آن‌ها توضیح بدهم و از آن‌ها بهترین عملکرد را بخواهم.

او ادامه داد: درگیر مذاکرات گوناگونی برای انتخاب دستیارانم هستیم، اما بی شک از دانش و تجربه دستیاران قبلی استفاده خواهیم کرد چرا که ما راه مربیان قبلی را ادامه می‌دهیم، اما نام دستیارانم در روز‌های آتی معلوم می‌شود. در کرواسی ضرب المثلی داریم که هر سری یک عقلی دارد. باید فکر‌ها را روی هم بگذاریم و بهترین نتیجه را بگیریم. درباره موضوعات پشت پرده نمی‌توانم حرف بزنم، اما فدراسیون براساس شناخت من از فوتبال ایران این تصمیم را گرفت.

نظر شما