شناسهٔ خبر: 38244156 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بورس و سهام

وضعیت بازار بورس (98/11/26)/ ورود شاخص بورس به کانال ۴۶۰ هزار واحد

شاخص کل در بازار بورس امروز( شنبه) دو هزار و ۹۰۸ واحد رشد داشت که در آخر این شاخص به رقم ۴۶۱ هزار و ۹۸۸ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

طبق دادوستدهای امروز بیش از ۶ میلیارد و ۲۲۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال خرید و فروش شد.

همینطور شاخص کل( هم وزن) با یک هزار و ۱۰۱ واحد افزایش به ۱۵۰ هزار و ۳۲ واحد و شاخص قیمت( هم وزن) با ۷۳۴ واحد رشد به ۱۰۰ هزار و ۶۱ واحد رسیدند.

شاخص آزاد شناور هم با سه هزار و ۱۶۱ واحد افزایش به رقم ۵۵۸ هزار و ۸۹۵ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۴۸ واحد و شاخص بازار دوم ۱۰ هزار و ۶۸۵ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد گروه مدیریت سرمایه گذاری امید( وامید) با ۴۰۰ واحد، پالایش نفت اصفهان( شپنا) با ۳۴۶ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین( تاپیکو) با ۲۹۱ واحد و فولاد خراسان( فخاس) با ۲۸۲ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد شرکت مپنا ( رمپنا) با ۴۷۵ واحد، مخابرات ایران( اخابر) با ۴۶۰ واحد، بانک ملت ایران ( وبملت) با ۳۶۰ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران( حکشتی) با ۲۵۱ واحد، ایران خودرو ( خودرو) با ۲۱۷ واحد و بانک تجارت ( وتجارت) با ۱۹۷ واحد بيش ترین تأثير منفی را بر معامله های امروز بورس داشتند.

براساس این گزارش، در بین نمادهای امروز نماد شرکت ایران خودرو ، سایپا، بانک ملت ، بانک تجارت ، پالایش نفت اصفهان، بانک صادرات و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نمادهای پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین بهترین گروه های صنعت گردید و در این گروه ۳۵۳ میلیون و ۴۲۱ هزار برگه سهم به ارزش بیش از سه هزار و ۷۹۳میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس همچنین نزدیک به ۱۰۰ واحد افزایش داشت و بر روی کانال پنج هزار ۹۱۵ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۶۷۵ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۳۴ هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد سنگ آهن گهرزمین( کگهر)، پتروشیمی مارون( مارون)، فولاد هرمزگان جنوب( هرمز)، صنایع ماشین های اداری ایران( مادیرا)، فرابورس ایران( فرابورس) و شرکت آهن و فولاد ارفع( ارفع) زیادترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

همینطور نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه( میدکو)، بیمه کوثر( کوثر)، توسعه و گسترش مولد نیروگاهی جهرم( بجهرم)، سهامی ذوب آهن اصفهان( ذوب) و توزیع داروژخش( دتوزیع) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

نظر شما