شناسهٔ خبر: 38243665 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

اسکوچیچ: با آغوش باز از صحبت های مربیان فوتبال ایران استقبال می کنم/ در کوتاه‌ مدت نمی‌توان انتظار تغییر بزرگ داشته باشیم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سرمربی تیم ملی فوتبال ایران گفت:انتخاب من به عنوان سرمربی تیم ملی ایران افتخار بزرگی است.
به گزارش آریا، دراگان اسکوچیچ سرمربی جدید تیم ملی فوتبال ایران در اولین نشست خبری که با اصحاب رسانه برگزار کرد پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود.
اسکوچیچ در بخش ابتدایی صحبت‌های خود اظهار داشت: می خواهم در ابتدا در مورد برنامه های آماده سازی تیم ملی صحبت کنم.انتخاب من به عنوان سرمربی تیم ملی ایران افتخار بزرگی است.
وی ادامه داد: فکر می‌کنم این اولین بار است که یک مربی خارجی پس از 5 سال حضور در فوتبال ایران به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شود و این بار مسئولیت من را بیشتر می‌کند. در مورد موقعیت فعلی تیم ملی در بازی‌های مرحله انتخابی جام جهانی شاید این تیم در مسیر درستی قرار نگرفته و من اینجا هستم که با تمام انرژی مثبتی که منتقل می‌کنم و دانش و تجربه‌ای که دارم در راستای موفقیت تیم ملی قدم بردارم.
اسکوچیچ تصریح کرد: دوست دارم پیرو صحبت‌هایی که در رسانه‌ها مطرح شد به طور شفاف و واضح در مورد اهدافم صحبت کنم. هدف ما این است که بازی به بازی مسابقات را با پیروزی پشت سر بگذاریم. یک انرژی مثبت به تیم ملی و فوتبال ایران تزریق کنیم و پس از آن این منجر به صعود ما به جام جهانی خواهد شد.
اسکوچیچ افزود: مطمئنا ارتباط بسیار خوبی با باشگاه‌ها خواهیم داشت و با آغوش باز از صحبت‌های مربیان شاغل در فوتبال ایران استفاده می‌کنم. مطمئن باشید تعامل خوبی بین ما و مربیان حاضر در ایران خواهد بود. یکی از فوایدی که وجود من در تیم ملی دارد این است که با فضای فوتبال ایران آشنا هستم و با توجه به کارکرد 5 ساله‌ام ذهنیت بازیکنان ایرانی را می‌شناسم. قطعا این موضوع می‌تواند به پیشبرد اهداف ما کمک کند.
وی تصریح کرد: در مرحله اول کار خودم را با تیم ملی فوتبال ایران شروع کرده و ابتدا به تجزیه و تحلیل و آنالیز مسابقات لیگ برتر و مسابقات قهرمانان آسیا پرداختیم. این اولین اقدام ما بود که صورت گرفت و البته تمام نکات مثبت و منفی و نمایش‌های بازی‌های اخیر تیم ملی را استخراج کرده‌ایم. در حال حاضر اولویت ما روی لژیونرهای فوتبال ایران خواهد بود و قصد داریم مسابقات آنها را مورد ارزیابی قرار دهیم. از همین جا یک پیام به بازیکنان شاغل در فوتبال ایران می‌دهم و به آنها می‌گویم همگی شانس حضور در تیم ملی را دارند اما این موضوع به آمادگی آنها در مسابقات مختلف ربط دارد.
وی گفت: طی 5 روز آینده برنامه‌های ما به این شکل است که تمرکزمان روی بازیکنان لژیونر باشد. با توجه به پراکندگی لیگ‌هایی که بازیکنان لژیونر در آنها بازی می‌کنند برایم میسر نیست که بازی‌های همه آنها را در این بازه زمانی کم از نزدیک ببینم اما سعی می‌کنم از طریق تماس تلفنی، تماس تصویری و تماشای مسابقاتشان با آنها ارتباط بگیرم. سعی می‌کنم انرژی مثبت خودم را به آنها به اشتراک بگذارم و در مورد برنامه‌های آتی تیم ملی با آنها صحبت کنم.
اسکوچیچ افزود: همان‌طور که گفتم بررسی‌های ما ادامه خواهد داشت تا به مرحله بعدی کارمان برسیم. در یک بازه زمانی کوتاه‌مدت و با توجه به بازی‌های تیم ملی در مرحله قبل نمی‌توان انتظار تغییر خیلی بزرگ داشته باشیم اما رفته رفته تغییر شکل می‌گیرد و تزریق افکار و شخصیت من را در تیم ملی مشاهده خواهید کرد.

نظر شما