شناسهٔ خبر: 38243033 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

آخرین وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان؛ آب شرب ۱۷ روستا همچنان قطع است

مدیر کل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان گفت: آب آشامیدنی ۱۷ روستای سیل‌زده جنوب استان با گذشت بیش از یک ماه از بارندگی و سیلاب قطع است.

صاحب‌خبر -

آخرین وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان/ آب شرب ۱۷ روستا همچنان قطع استعباسعلی ارجمندی، مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان  در گفت و گو با خبرنگار خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،به بیان آخرین وضعیت مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان پرداخت و گفت: آب آشامیدنی ۱۷ روستای سیل‌زده جنوب استان با گذشت بیش از یک ماه از بارندگی و جاری شدن سیلاب قطع است و تلاش برای برقراری شبکه آبرسانی به این روستاها ادامه دارد.

او با بیان اینکه برق تمامی روستا‌هایی که قطع شده بود وصل شده، ادامه داد: تمامی راه های مواصلاتی اصلی و فرعی سیل زده در جنوب استان باز است و تردد در جریان است.

ارجمندی افزود: بر اساس گزارش بنیاد مسکن منازل  ۱۶هزار ۲۵۰ واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب دیده، احداث می شوند که برای ۴هزار واحد پرونده تشکیل شده و بازسازی یک باب منزل هم به زیر سقف رسیده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان سیستان و بلوچستان گفت: برای اسکان موقت شهری ۱۲۰ میلیون ریال و روستایی ۱۰۰میلیون ریال و برای احداث جایگاه دام ۵۰ میلیون ریال وام بلاعوض اختصاص یافته است ، همچنین وام قرض الحسنه برای حوزه شهری ۵۰ میلیون تومان حوزه روستایی ۴۰ میلیون تومان پس از تشکیل پرونده پرداخت می شود.

او افزود: راه دسترسی به مزارع کشاورزی در برخی نقاط سیل زده در حال بازگشایی است و گروه های جهادی و پزشکی در بخش سلامت به صورت رایگان در حال خدمت رسانی به مردم مناطق سیل زده هستند.

ارجمندی گفت: با بارندگی‌های ۲۰ تا ۲۲ دی در سیستان و بلوچستان ۱۴ شهرستان دچار آبگرفتگی سیلاب شدند و راه ارتباطی ۸۹۰ روستای این استان قطع شده بود.

انتهای پیام/ب

نظر شما