شناسهٔ خبر: 38242994 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

ورود شاخص بورس به کانال ۴۶۰ هزار واحد

شاخص کل در بازار بورس امروز (شنبه) دو هزار و ۹۰۸ واحد رشد داشت که در نهایت این شاخص به رقم ۴۶۱ هزار و ۹۸۸ واحد رسید.

صاحب‌خبر -

براساس معاملات امروز بیش از ۶ میلیارد و ۲۲۹ میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۳۹ هزار و ۱۷۱ میلیارد ریال داد و ستد شد. همچنین شاخص کل (هم وزن) با یک هزار و ۱۰۱ واحد افزایش به ۱۵۰ هزار و ۳۲ واحد و شاخص قیمت (هم وزن) با ۷۳۴ واحد رشد به ۱۰۰ هزار و ۶۱ واحد رسیدند.

به گزارش ایرنا، شاخص آزاد شناور نیز با سه هزار و ۱۶۱ واحد افزایش به رقم ۵۵۸ هزار و ۸۹۵ واحد رسید، شاخص بازار اول یک هزار و ۴۸ واحد و شاخص بازار دوم ۱۰ هزار و ۶۸۵ واحد افزایش داشتند.

علاوه بر این در بین تمامی نمادها، نماد گروه مدیریت سرمایه گذاری امید (وامید) با ۴۰۰ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۳۴۶ واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با ۲۹۱ واحد و فولاد خراسان (فخاس) با ۲۸۲ واحد بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص کل داشتند.

در مقابل نماد گروه مپنا (رمپنا) با ۴۷۵ واحد، مخابرات ایران (اخابر) با ۴۶۰ واحد، بانک ملت (وبملت) با ۳۶۰ واحد، کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران (حکشتی) با ۲۵۱ واحد، ایران خودرو (خودرو) با ۲۱۷ واحد و بانک تجارت (وتجارت) با ۱۹۷ واحد بیشترین تاثیر منفی را بر معاملات امروز بورس داشتند.

برپایه این گزارش، در بین نماد‌های امروز نماد ایران خودرو، سایپا، بانک ملت، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، بانک صادرات ایران و فولاد مبارکه اصفهان در گروه نماد‌های پربیننده قرار داشتند.

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه ۳۵۳ میلیون و ۴۲۱ هزار برگه سهم به ارزش بیش از سه هزار و ۷۹۳میلیارد ریال داد و ستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز نزدیک به ۱۰۰ واحد افزایش داشت و بر روی کانال پنج هزار ۹۱۵ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۶۷۵ هزار برگه سهم به ارزش بیش از ۳۴ هزار و ۶۰۲ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز در بین تمامی نمادها، نماد سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی مارون (مارون)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، صنایع ماشین‌های اداری ایران (مادیرا)، فرابورس ایران (فرابورس) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) بیشترین تأثیر مثبت را بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین نماد هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، بیمه کوثر (کوثر)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب) و توزیع داروژخش (دتوزیع) مانع از رشد بیشتر این شاخص شدند.

نظر شما