شناسهٔ خبر: 38242943 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

دیدار ظریف با وزرای خارجه ژاپن و اسپانیا و رئیس گروه مردم در پارلمان اروپا در مونیخ

وزیر امور خارجه ایران در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با وزرای خارجه ژاپن و اسپانیا و رئیس گروه مردم در پارلمان اروپا دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجاه و ششمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در محل برگزاری این نشست حضور دارد، امروز (شنبه) در حاشیه این نشست با وزرای خارجه ژاپن و اسپانیا و همچنین رئیس گروه مردم در پارلمان اروپایی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه ایران امروز در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ با «آرانچا گونزالس لایا» وزیر امور خارجه اسپانیا دیدار و گفتگو کرد.

 

 

بررسی راه‌های گسترش روابط دوجانبه، زمینه‌های تقویت اعتماد  و همکاری بین  ایران و اروپا، کاهش تعهدات برجامی ایران، تعهدات اروپا در برجام، اوضاع منطقه و  واقعیت‌های داخلی آمریکا از جمله محورهای گفتگوی دو وزیر خارجه در این دیدار بود.

براساس این گزارش، ظریف و «توشی میتسو موتگی» وزیر خارجه ژاپن در این دیدار در خصوص روابط دوجانبه و موضوعات مهم منطقه‌ای و بین‌المللی به گفتگو پرداختند.

 

 

در دیدار «مانفرد و بر » رئیس گروه مردم در پارلمان اروپایی با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، تعهدات اروپا در قبال برجام  و همچنین کاهش تعهدات برجامی ایران و اوضاع منطقه غرب آسیا مورد گفتگو و تبادل نظر قرار گرفت.

 

 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران دیروز و امروز (جمعه و شنبه) ۲۵ و ۲۶ بهمن ماه نیز در حاشیه این نشست با «جاستین ترودو» نخست‌وزیر و «فرانسوا فیلیپ شامپانی» وزیر خارجه کانادا و همچنین وزرای خارجه چین، فنلاند، واتیکان، جمهوری چک، عمان، اوکراین، کرواسی، گروه اقدام بحران، گروه الدرز و اعضای شورای روابط خارجی پارلمان اروپا دیدار و گفتگو کرد.

کنفرانس امنیتی مونیخ از روز جمعه ۱۴ فوریه به مدت سه روز برپاست.

انتهای پیام/

نظر شما