شناسهٔ خبر: 38242749 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان:

مجلس جای آزمون‌وخطا نیست

مهدی رحمانی پور

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان با اشاره به وظایف واقعی نمایندگان مجلس شورای اسلامی، گفت: مجلس جای آزمون‌وخطا و کارآموزی نیست.

صاحب‌خبر -

ذوالفقار امیرشاهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: یک نماینده مجلس باید در خصوص تأثیرات گسترده تصویب یک قانون بر ابعاد مختلف زندگی قشرها و سطوح مختلف جامعه اشراف پیدا کرده باشد.

وی بیان کرد: کسانی باید وارد مجلس شوند که با دانش بالا و تجربیات قابل ارزش خود در زمینه‌های مختلف صنعتی، بازار سرمایه، تولید و خدمات، به مشکلات و راهکارها اشراف داشته باشند.

امیرشاهی با تأکید بر اینکه نماینده باید شجاع باشد و از بیرون مجلس هدایت نشود، گفت: نماینده مجلس باید مخالف استفاده شخصی از قدرت بالای مجلس در کسب انواع امتیازهای شخصی یا باندی باشد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان خاطرنشان کرد: کسانی باید وارد مجلس شورای اسلامی شوند که با قوانین بودجه سالانه و قوانین برنامه پنج‌ساله شناخت علمی و تجربی بالایی داشته باشند و نیاز به چند سال دوره آموزشی جهت شناخت مسئولیت کلیدی خود نداشته باشند؛ مجلس جای آزمون‌وخطا و کارآموزی نیست.

وی تأکید کرد: نماینده مجلس باید در رأی اعتماد و عدم اعتماد تنها به منافع ملی بیندیشند نه روابط شخصی و بده بستان‌های پشت پرده.

امیرشاهی بیان کرد: یکی دیگر از ویژگی‌های نماینده مجلس باید این باشد که روحیه کار جمعی، مشورت پذیری هوشمندانه و توان هم‌افزایی و اغناگری جهت پیگیری برنامه‌ها و اهداف ملی و منطقه‌ای را در وجود خود داشته باشد.

وی بابیان اینکه نماینده باید با ابعاد مختلف ساختار و گروه‌های قدرت در ایران و جهان آشنا باشد، خاطرنشان کرد: نماینده باید معادلات منطقه‌ای و جهانی را بشناسد و قدرت تشخیص و اتخاذ معقول‌ترین و جامع‌نگرترین تصمیمات را در امور اساسی و سرنوشت‌ساز داشته باشد.

رئیس نمایندگی وزارت امور خارجه در گلستان در ادامه با تأکید بر اینکه ضرورت برگزاری انتخابات در ادوار مجلس شورای اسلامی بر هیچ‌کس پوشیده نیست، اظهار کرد: یکی از دستاوردهای بزرگ و مهم انقلاب اسلامی، برگزاری بدون استثناء انتخابات در چهل‌ویک سال از گذشت پیروزی انقلاب اسلامی است.

وی بابیان اینکه انتخابات این دوره بسیار با اهمیت از انتخابات گذشته است، گفت: دشمنان با جدیت به دنبال این هستند که با سرد کردن مردم و کمرنگ کردن انتخابات، به جمهوری اسلامی ایران آسیب وارد کنند.

انتهای پیام

نظر شما