شناسهٔ خبر: 38241879 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

به همت بنیاد برکت صورت گرفت؛

صادرات بیش از یک‌هزار و 200 تن انواع محصولات کشاورزی منطقه ارسباران به کشورهای همسایه

معاون تأمین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت از صادرات بیش از یک‌هزار و 200 تن انواع محصولات کشاورزی منطقه ارسباران به کشورهای همسایه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا از بنیاد برکت، هادی جوهری با اشاره به حمایت‌های بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در راستای رونق صادرات محصولات کشاورزی گفت: با تلاش این بنیاد، امکان صادرات بیش از یک‌هزار و 200 تن انواع محصولات کشاورزی منطقه ارسباران را به کشورهای همسایه فراهم کرده‌ایم. با اقدامات صورت گرفته، کشاورزان و باغداران منطقه ارسباران در استان آذربایجان شرقی موفق به ذخیره ۱۰ هزار تن انواع میوه شدند.

معاون تأمین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت افزود: شرکت بازرگانی سایه اسکو از شرکت‌های مشارکتی بنیاد برکت با ذخیره و بسته‌بندی ۱۰ هزار تن انواع میوه و صیفی‌جات و صادرات بیش از یک‌هزار و 200 تن انواع محصولات کشاورزی به کشورهای روسیه، آذربایجان، عراق و پاکستان از کشاورزان و باغداران منطقه ارسباران در استان آذربایجان شرقی پشتیبانی می‌کند. از طرفی فعالیت‌های این شرکت مشارکتی بنیاد باعث ایجاد ۳۳۵ شغل مستقیم و غیرمستقیم در منطقه ارسباران شده است.

وی خاطرنشان کرد: این شرکت مشارکتی از سال گذشته در زمینی به متراژ بیش از 10 هزار مترمربع و با مشارکت بنیاد برکت در شهرک صنعتی بیلوردی هریس منطقه ارسباران آغاز به فعالیت کرده است.

جوهری افزود: شرکت مشارکتی بنیاد برکت با فعالیت در بخش حمل و‌ نقل و برداشت و بسته‌بندی انواع میوه و صیفی‌جات، علاوه بر اشتغال‌زایی برای ۳۵ نفر به‌طور مستقیم و ۳۰۰ نفر به شکل غیرمستقیم، امکان ذخیره‌سازی و صادرات محصولات کشاورزی و باغی را به کشورهای همسایه فرآهم آورده است.

معاون تأمین نهاده‌ها و مشارکت‌های اقتصادی بنیاد برکت خاطرنشان کرد: شرکت مشارکتی بنیاد برکت توانسته است با خرید خرد و‌ مستقیم محصول نهایی در منطقه ارسباران با جامعه هدف ۲۰۰ نفره از کشاورزان و ذخیره و بسته‌بندی به میزان یک میلیون و 204 تن، انواع محصولات کشاورزی را به کشورهای روسیه، پاکستان، عراق و آذربایجان در سال گذشته صادر کند. همچنین در راستای اهداف مدیریت زنجیره تأمین محصولات فوق‌الذکر، آمادگی لازم در جهت توسعه طرح و ایجاد اشتغال جدید به میزان ۱۵۰ نفر را با ایجاد واحد تولید پوره انواع میوه به صورت اسپتیک دارا هستیم.

وی با اشاره به این‌که مدل اشتغال‌زایی بنگاه‌محور یکی از روش‌های بنیاد برکت برای ایجاد اشتغال در مناطق محروم است، گفت: در این مدل، اشتغال‌زایی و محرومیت‌زدایی از طریق مشارکت و توانمندسازی بنگاه‌های اقتصادی دنبال می‌شود. بنیاد برکت از سال 87 اقدام به مشارکت با بنگاه‌های اقتصادی در قالب طرح اشتغال‌زایی بنگاه‌محور کرده و تا به امروز با 350 شرکت مشارکت داشته که از 250 شرکت خارج شده است.

جوهری گفت: 9 شرکت مشارکتی بنیاد برکت در زمینه صادرات محصولات‌شان فعال هستند و تا به امروز موفق به صادرات تولیدات خود همچون شمش روی، کاغذ کارتن، شیشه سکوریت، سیم و کابل، کلید و پریز، خرما، ماهی و میگو، تخم مرغ، محصولات کشاورزی و ... به کشورهای مقصد از جمله ترکیه، روسیه، چین، هنگ‌کنگ، تایلند، ترکمنستان، افغانستان، عراق و امارات شده‌اند.

گفتنی است، بنیاد برکت در راستای سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام مبنی بر پرهیز از تصدی‌گری، پس از به ثبات رسیدن و سودهی بنگاه‌های اقتصادی مشارکتی، از آن‌ها خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار می‌کند. بر این اساس، بنیاد برکت تا به امروز از مجموع 350 شرکتی که با آن‌ها مشارکت داشته، از 250 شرکت خارج شده و سهام خود را به بخش خصوصی واگذار کرده است.

انتهای پیام/4110/

نظر شما