شناسهٔ خبر: 38239680 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

سعدالحریری برای احیای جریان المستقبل تلاش می‌کند

نخست‌وزیر سابق لبنان که به‌مناسبت پانزدهمین سالگرد ترور رفیق الحریری سخنرانی می‌کرد از تغییر و بازسازی در جریان سیاسی متبوع خود یعنی المستقبل خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از پایگاه خبری النشره «سعدالحریری» نخست‌وزیر سابق لبنان دیروز در پانزدهمین سالگرد ترور «رفیق الحریری» نخست‌وزیر اسبق لبنان٬ اعلام کرد که همه کسانی که در این مراسم حضور دارند و نیز سایر مردم لبنان در برابر یک بحران بزرگ هستند.

وی بر هم‌پیمانی خود با حزب سوسیالیست‌ ترقی‌خواه و نیز حزب نیرو‌های لبنانی تاکید کرد و اظهار داشت: از برگزاری انتخابات زودهنگام حمایت می‌کنم و امروز برای مقابله با بحران نه بودجه کفایت می‌کند نه برنامه اصلاحات و نه بیانیه وزارتی و تنها امیدواریم برنامه‌های کنفرانس «سیدر» (کنفرانسی که با پیشنهاد فرانسه و با حضور چندین کشور برای حمایت مالی مشروط از لبنان در پاریس برگزار شد) سودی داشته باشد.

سعدالحریری افزود: تصمیصم من مشخص است؛ تغییر و بازسازی جریان المستقبل و نیز این جریان یک کنفرانس عمومی در ماه‌های آینده برگزار خواهد کرد و تاکید می‌کنم که در کشور و خانه و کار سیاسی خودم باقی خواهم ماند.

درگیری میان طرفداران حریری و تظاهرات‌کنندگان

شب گذشته همچنین درگیری‌هایی میان طرفداران جریان المستقبل و تظاهرات‌کنندگان در مرکز بیروت در نزدیکی قبر رفیق الحریری اتفاق افتاد که ارتش و نیرو‌های امنیتی مجبور شدند برای متفرق کردن طرف‌های درگیری وارد عمل شوند.

انتهای پیام/ 421

نظر شما