شناسهٔ خبر: 38239304 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

محسن رضوانی به آنا خبر داد؛

احتمال حضور تیم واترپلو قزاقستان به عنوان نماینده آسیا در المپیک قطعی نیست

رقابت‌های واترپلوی انتخابی المپیک به دلیل شیوع ویروس کرونا به تعویق افتاد و حالا خبر می‌رسد با اعلام فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو این رقابت‌ها برگزار نمی‌شود و تیم قزاقستان دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتا نماینده آسیا خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، شیوع ویروس کرونا مسابقات واترپلوی انتخابی المپیک را به میزبانی قزاقستان به تعویق انداخت. مسئولان کشور قزاقستان برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا محدودیت‌های مسافرتی زیادی اعمال کرده‌اند به همین خاطر حضور تیم‌های واترپلوی چین و کره‌جنوبی این رقابت‌ها را به تعویق انداخت و قرار بود این هفته برگزار شود. 

اما گویا با اعلام فدراسیون جهانی شنا، شیرجه و واترپلو قرار است نتایج بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ ملاک حضور نماینده آسیا در المپیک باشد که با این شرایط کشور قزاقستان که دارنده مدال طلای بازی‌های آسیایی جاکارتاست شانس حضور در المپیک توکیو را خواهد داشت. 

محسن رضوانی در گفتگو با خبرنگار آنا درباره عدم برگزاری رقابت‌های انتخابی المپیک و حضور قزاقستان در توکیو به عنوان نماینده آسیا گفت: این خبر هنوز  به صورت قطعی تأیید نشده و یکی از سناریو‌هایی است که فدراسیون جهانی در نظر دارد. متأسفانه به دلیل شیوع ویروس کرونا رقابت‌های انتخابی المپیک لغو شد و حالا صحبت از این است که کشور قزاقستان به دلیل کسب مدال طلا در بازی‌های آسیایی به عنوان نماینده آسیا در المپیک حضور داشته باشد. ما در تلاش هستیم تا این اتفاق نیفتد. بازیکنان ما از نظر آمادگی شرایط قابل قبولی دارند و فدراسیون هم در حد توانش بهترین شرایط را برای آنها فراهم کرده است. در تلاش هستیم تا نام ایران در این رقابت‌ها باشد و بازیکنان مسابقه بدهند. 

رئیس فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو عنوان کرد: پس از اینکه فدراسیون جهانی این پیام را به ما دادند من بلافاصله با علی‌نژاد صحبت کردم. خوشبختانه رئیس کمیته ملی المپیک ارتباط خوبی در مجامع بین‌الملل دارد و امیدواریم بتوانیم از تمام ظرفیت فدراسیون، کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان استفاده و بتوانیم در این رقابت‌ها شرکت کنیم.به هر حال منشور المپیک به معنای رقابت سالم است و بر اساس عدالت باید تیم‌های راه‌یافته به المپیک مشخص شوند. 

انتهای پیام/4048/4057/

نظر شما