شناسهٔ خبر: 38238853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در قزوین به اختتامیه رسید

قزوین- ایرنا- مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره سراسری تولیدات رضوی در فضای مجازی روز شنبه با حضور محمدرضا بهمنی رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال کشور و جمعی از مسوولان کشوری و استانی در سالن تبلیغات اسلامی شهر قزوین برگزار شد.

صاحب‌خبر -

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین در این مراسم گفت: این جشنواره با تکیه ‌بر نهضت تولید محتوا در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با محوریت فرهنگ رضوی برگزار شد.
محمد حسین اسماعیلی افزود: امسال با تغییر رویکرد این جشنواره، تولید محتوا در فضای مجازی مورد توجه قرار گرفت در حالیکه در سال‌های گذشته صرفا به رسانه‌های دیجیتال در آن پرداخته می‌شد.
وی افزود: این جشنواره با هدف اشاعه و ترویج فرهنگ منور رضوی، هم افزایی فعالان عرصه فضای مجازی در ترویج آموزه‌های دینی و اهل بیت به ویژه امام رضا (ع) در جامعه و تجلیل از فعالان فضای مجازی در حوزه گسترش فرهنگ رضوی و تولیدکنندگان آثار فاخر با رویکرد فرهنگ دینی،  ارزشی، دینی و انقلابی در فضای مجازی برگزار شد.
اسماعیلی، از رشد چندین برابری آثار رسیده به دبیرخانه هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی نسبت به دوره قبل خبر داد و افزود: امسال سه هزار و ۳۸۶ اثر به دبیرخانه هفتمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال رضوی در قزوین ارسال ‌شده بود.
این مسوول با بیان اینکه بیشترین آثار رسیده از استان‌های خراسان رضوی، تهران و زنجان بوده است، خاطر نشان کرد: آثار ارسالی از ۲۹ استان کشور بیشتر در حوزه عکس، عکس نوشته و ویدیو کلیپ و در راستای فرهنگ رضوی، احادیث و زیارت رضوی بود.
وی تاکید: همچنین تولیدکنندگان محتوا، آثار خود را در یکی از برنامه‌ها و نرم افزارهای شبکه‌های اجتماعی مانند آپارات، روبیکا، چارخونه و کانال‌ها و صفحات شخصی مرتبط با شرکت‌ کنندگان با هشتگ امام_رضا و امام_رئوف ارسال کرده بودند.

ضرورت استفاده از ابزار روز در جهت تعلیم معارف دینی
مدیر حوزه علمیه استان قزوین نیز در این مراسم ضمن تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) با اشاره به اهمیت احیای معارف دینی، افزود: ترویج معارف و فرهنگ رضوی در جامعه یکی از اقداماتی بوده که همواره توسط ائمه اطهار مورد سفارش و تاکید قرار گرفته است.
محمد تقی سبحانی نیا اظهار داشت : کلام اهل بیت(ع) با فطرت سلیم انسانی همراه است و قلب سلیم آن را دریافت کرده و نورانیت کسب می‌کند.
سبحانی نیا ادامه داد: برای اینکه جامعه از نظر فرهنگی و اخلاقی ارتقا یابد باید مردم را نسبت به معارف اهل بیت آگاه کنیم.
وی تصریح کرد: آگاهی نسبت به معارف صرفا از طریق سخنرانی و منبر فراهم نمی‌شود زیرا ابزارهای امروزی متنوع شده است و افراد مومن، توانمند و زیرک باید بتوانند از همه ابزار روز با بهترین کیفیت در جهت تعلیم ‌و تعلم معارف دینی استفاده بهینه کنند.
مدیر حوزه علمیه استان قزوین با بیان اینکه این جشنواره یکی از ابزارهای مهم و کلیدی است که باید حاوی محتوای غنی رضوی باشد، تاکید کرد: در شرایطی که جامعه امروز با تهاجم فرهنگی گسترده‌ای مواجه بوده و جامعه دینی و اخلاقی مورد هجمه قرار دارد باید از این ابزار زیبا و پرمخاطب حداکثر بهره‌ را ببریم.

نظر شما