شناسهٔ خبر: 38238834 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

حضرت فاطمه (س) بانوی مکتب ساز جهان اسلام

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی، از حضرت فاطمه (س) به عنوان بانوی مکتب ساز جهان اسلام و مذهب تشیع یاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم امروز در مراسم جشن میلاد کوثر در تبریز با اشاره به فرا رسیدن سالروز ولادت حضرت فاطمه (س) و روز زن خاطرنشان کرد: تمام زندگی خصوصی و اجتماعی این بانوی بزرگوار اسلام سرشار از الگو برای زنان امروز است.
حضرت فاطمه (س) بانوی مکتب ساز جهان اسلامامام جمعه تبریز نامگذاری سالروز ولادت حضرت زهرا به عنوان روز زن را از برکات بزرگ نظام اسلامی دانست و گفت: این در حالی است که در رژیم گذشته مناسبت های خاصی برای گرامیداشت روز زن در نظر گرفته می شد.
وی حضرت فاطمه (س) را جامع ترین و معتبرترین مکتب برای بشریت خواند و افزود: طبق آموزه های دینی این بانوی بزرگ اسلام نه یک شخص، بلکه یک جریان و یک نظام مکتبی برای جهان و اسلام است که جامعیت و اعتبار ویژه ای به مقام زن داده است.
حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با بیان اینکه در آیات قرآنی از ۱۲ بانو به عنوان بانوان پاک، منزه و نمونه یاد شده است، گفت: نام تعدادی از این بانوان با اشاره مستقیم آمده و تعدادی نیز به صورت غیرمستقیم در قرآن مورد اشاره قرار گرفته اند که حضرت فاطمه نمونه ای از این بانوان است.
وی از زوجین جوان که مراسم عقد آنها مقارن میلاد حضرت زهرا سلام الله علیها است خواست زندگی خود را برپایه آموزه های مکتب فاطمی بنا گذاری کنند و فاطمی زندگی کنند.

مجلسی مقتدر و کارآمد با انتخاب اصلح

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی همچنین گفت: مجلسی قوی و کارآمد با حضور حداکثری مردم درپای صندوق های رأی و انتخاب افراد اصلح برای قانونگذاری محقق میشود.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم با اشاره به اهمیت برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در هفته جاری گفت: علاج حل مشکلات کشور بنا بر بیانات رهبرمعظم انقلاب، قوی تر شدن در ابعاد مختلف سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، فناوری و دفاعی است و یکی از مولفه های قوی شدن کشور، تشکیل یک مجلس قوی و کارآمد است.

امام‌ جمعه تبریز خاطرنشان کرد : مجلسی قوی دو رکن دارد که اولین آن مربوط به حضور پرشور و گسترده مردم در پای صندوق های رأی  و دومی انتخاب درست و هوشمندانه مردم است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم انتخابات آینده مجلس را یکی از آزمون های بزرگ ایران اسلامی در ابعاد داخلی و بین المللی دانست و با اشاره به اینکه دشمن از مدت ها قبل تلاش می کند، مردم را نسبت به این انتخابات دلسرد کند، تصریح کرد: ملت قهرمان، نقطه سنج و بصیر ایران اسلامی دشمنان را در رسیدن به آمال شوم خود ناکام خواهند گذاشت.

نظر شما