شناسهٔ خبر: 38238384 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روند عملیات بازگشایی راه‌های مسدود شده استان اردبیل از برف روستایی رضایت‌بخش است

استاندار اردبیل گفت: روند عملیات بازگشایی معابر شهری و راه‌های مسدود شده از برف روستایی شهرستان خلخال رضایت‌بخش است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، اکبر بهنام‌جو در حاشیه بازدید از عملیات برف‌روبی معابر و بازگشایی راه‌های ارتباطی مسدود شده از برف خلخال اظهار داشت: به جهت موقعیت جغرافیایی و شرایط آب و هوایی خلخال، در مقایسه با استان همسایه مدیریت بحران اردبیل خوب عمل کرده است و روند عملیات بازگشایی معابر شهری و راه‌های مسدود شده از برف روستایی شهرستان خلخال رضایت‌بخش است.

وی افزود: با وجود بارش سنگین برف و کولاک شدید در چهار روز گذشته با مدیریت بسیار خوب بحران هیچ‌ تلفات جانی در منطقه وجود نداشته و خسارات مالی وارده به گلخانه‌ها و بخش‌هایی از زیرساخت‌های شهرستان نیز از محل اعتبارات ملی جبران خواهد شد.

استاندار اردبیل با اشاره به اختصاص 150 میلیارد ریال اعتبار برای تامین هزینه‌های رفع مشکلات ناشی از بحران بارش برف سنگین در خلخال بیان کرد: این اعتبار جهت تامین بخشی از هزینه‌های برف‌روبی و بازگشایی راه‌های ارتباطی و معابر پوشیده از برف خلخال و تامین کرایه ماشین‌آلات سنگین بخش خصوصی تخصیص یافته است.

بهنام‌جو از فعالیت 80 دستگاه ماشین‌آلات سنگین راهداری جهت بازگشایی راه‌های روستایی در شهرستان خلخال خبر داد و افزود: در لحظات اولیه با تلاش همه دستگاه‌های مرتبط راه‌های تعداد زیادی از روستاها برف‌روبی شد اما دوباره بسیاری از آنها بر اثر کولاک مسدود شدند و با تلاش شبانه‌روزی راهداران در حال حاضر راه 100 روستای خلخال بازگشایی و تا ظهر فردا راه مسدود 30 روستای دیگر نیز باز خواهد شد و ضمن اینکه  تنها 9 روستای دور افتاده مشکل دارند که این روستاها هم مورد توجه قرار گرفته‌اند.

وی افزود: از هزار و 800 روستای استان نزدیک 80 روستا قطعی برق داشته که با تلاش مسئولان شرکت توزیع نیروی برق استان این مشکل نیز در اسرع وقت برطرف و برق روستاها مجددا وصل شد.

استاندار اردبیل به حادثه‌خیز بودن جاده خلخال - اسالم به‌ویژه گردنه الماس اشاره کرد و گفت: 200 میلیارد ریال اعتبار برای اجرای پروژه احداث تونل و حذف گردنه پرخطر الماس در این جاده تخصیص یافته است و اجرای این پروژه از سال آینده آغاز می شود و موجب حذف پیچ خطرناک در این مسیر را کم می کند.

انتهای‌پیام/131/ح

نظر شما