شناسهٔ خبر: 38237571 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فناوری و نوآوری | لینک خبر

۱۵ محقق برگزیده جشنواره خوارزمی تقدیر می شوند

سی و سومین دوره جشنواره بین المللی خوارزمی با تقدیر از ۱۵ برگزیده ایرانی و خارجی ۲۸ بهمن ماه برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی فناوری و نوآوری؛ جشنواره بین المللی خوارزمی برای شناسایی و معرفی طرح‌های برتر ملی و قدردانی از دانشمندان، پژوهشگران و نوآورانی است که با دانش و نوآفرینی‌های ذهنی و عملی خود دنیای پرتلاطم امروز را به سویی روشن‌تر و امن تر می‌برند.

این جشنواره بعد از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۶۶ نهادینه شد و اکنون به عنوان باسابقه‌ترین جشنواره علمی جمهوری اسلامی ایران سه دهه افتخارآمیز از برگزاری مستمر و موفقیت آمیز را پشت سر گذاشته است.

طرح‌های ارائه شده بر حسب موضوع در ۱۸ گروه تخصصی به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و کارشناسان و اعضای هیئت علمی طرح‌ها را بر اساس ماهیت و شاخص‌های تعریف شده ارزیابی کردند. از این رو این طرح‌های برتر به هیئت داوران جشنواره بین المللی خوارزمی ارائه شد.

در این دوره از جشنواره ۲۰۳ طرح داخلی و ۱۲۵ طرح خارجی از ۳۵ کشور جهان برای حضور در این رقابت ثبت نام کردند. نتیجه فعالیت چند ماهه در ۱۸ گروه تخصصی، ۲۸ طرح از سوی گروه‌های تخصصی به هیئت داوران جشنواره شد.

هیئت داوران بعد از جلسه‌های متعدد تعداد ۱۰ طرح داخلی، ۴ طرح خارجی و یک طرح ایرانی مقیم خارج از کشور را از دانشمندان کشورهای استرالیا، چین و کره جنوبی به عنوان برگزیده سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی انتخاب کردند.

طرح‌های برگزیده سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی در بخش خارجی و ایرانی مقیم خارج در حوزه «تحقیقات بنیادی»، در گروه تخصصی برق و کامپیوتر از استرالیا، گروه تخصصی فناوری‌های شیمیایی و مواد، متالورژی و انرژی‌های نو از چین هستند.

همچنین طرح‌های برگزیده در بخش «تحقیقات کاربردی» جشنواره در گروه تخصصی برق و کامپیوتر به ایرانی مقیم آمریکا و در گروه تخصصی زیست فناوری و علوم پایه پزشکی از کره جنوبی تعلق می‌گیرد.

همچنین طرح‌های برگزیده سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی در بخش داخلی در حوزه‌های «تحقیقات بنیادی»، «تحقیقات کاربردی» و «تحقیقات توسعه ای» در گروه‌های تخصصی کشاورزی و منابع طبیعی، برق و کامپیوتر، مکانیک، فناوری‌های شیمیایی، مهندسی نرم افزار و فناوری اطلاعات، مواد، متالورژی و انرژی‌های نو هستند.

علیرضا اللهیاری دبیر اجرایی سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی گفت: تاکنون ۳۳ دوره جشنواره بین المللی و ۲۱ دوره جشنواره جوان خوارزمی برگزار شده است.

وی با بیان اینکه در مجموع تاکنون ۵۴ دوره جشنواره خوارزمی در بخش‌های جوان و بین المللی برگزار شده است، ادامه داد: تاکنون اطلاعات ۲ هزار نفر از برگزیدگان جشنواره‌ها در این سامانه به ثبت رسیده است؛ این اطلاعات شامل اطلاعات هویتی، عناوین طرح‌های آنها به صورت انگلیسی و فارسی است که در اختیار کلیه متقاضیان قرار گرفته است.

دبیر اجرایی سی و سومین جشنواره بین المللی خوارزمی با بیان اینکه این دوره از جشنواره با حضور رئیس جمهور در سالن اجلاس خواهد بود، افزود: از ۱۵ محقق برگزیده سی و سومین جشنواره، روز ۲۸ بهمن تقدیر می‌شود.

نظر شما