شناسهٔ خبر: 38235351 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی:

طر ح‌های برگزیده داخلی بر اساس سه محور‌ ارزیابی می‌شوند

الیاسی گفت: طرح های برگزیده داخلی در جشنواره خوارزمی براساس سه محور کلی ارزیابی می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، در نشست خبری سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، علی الیاسی دبیر این جشنواره، اظهار کرد: این جشنواره‌ها هر ساله برگزار می‌شوند. از فروردین ماه هر سال فراخوان درخواست و پذیرش طرح‌های پژوهشی و فناوری برای شرکت در این جشنواره آغاز شده و از میان طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه برای نمونه‌هایی که شرایط و ضوابط را رعایت کرده باشند تشکیل پرونده داده می‌شود.

او افزود: در این دوره ۲۰۳ طرح داخلی و ۱۲۵ طرح خارجی از ۳۵ کشور جهان ثبت شد که پس از داوری‌های مختلف توسط ۱۸ گروه تخصصی، ۲۸ طرح انتخاب شده و به جشنواره ارسال شد.

الیاسی بیان کرد: در سال‌های ابتدایی به دلیل تجارب کمتر پذیرش طرح‌ها به سهولت صورت می‌گرفت و همین موجب شد تا شاهد انبوهی از طرح‌ها باشیم. اما امروزه بررسی‌ها سخت گیرانه‌تر صورت می‌گیرد.

دبیر جشنواره خوارزمی گفت: از بین طرح‌ها ۱۰ نمونه ایرانی و ۵ طرح خارجی انتخاب شده است. طر ح های برگزیده داخلی بر اساس محور‌های بنیادی، کاربردی و توسعه ای ارزیابی می شوند.

او تصریح کرد: طرح‌های برگزیده داخلی در گروه‌های کشاورزی، تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر، مکانیک وفناوری اطلاعات، مواد و متالوژی انرژی‌های نو، مهندسی نرم‌افزار مورد پذیرش قرار گرفته‌اند. همچنین نمونه‌هایی در این زمینه از کشور‌های استرالیا و چین انتخاب شده است.

الیاسی تاکید کرد: در این دوره علاوه بر تمام فعالیت‌هایی که برای سیاستگذاری، برنامه ریزی و اجرای موثر فرایند‌ها و نظارت دقیق بر عملکرد گروه‌های تخصصی باید توجه خاصی به ارتقا و بروز رسانی سامانه ثبت نام الکترونیکی هم داشته باشیم.

الیاسی بیان کرد: مراسم تجلیل و معرفی برگزیدگان دوشنبه، ۲۸ بهمن در مرکز همایش‌های بین المللی (سالن اجلاس سران) با حضور رئیس جمهور و وزیر علوم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام /

نظر شما