شناسهٔ خبر: 38235185 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

الیاسی مطرح کرد؛

طرح‌های برگزیده سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی انتخاب شدند

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی گفت: ۱۰ طرح داخلی و پنج طرح خارجی به عنوان برگزیدگان سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی انتخاب شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، علی الیاسی در نشست خبری سی و سومین جشنواره بین‌الملی خوارزمی که پیش از ظهر امروز در سازمان امور دانشجویان برگزار شد، گفت: ۳۲۸ طرح به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که ۲۰۳ طرح داخلی و ۱۲۵ طرح خارجی از ۳۵ کشور جهان بودند. ۱۸ گروه تخصصی طرح‌ها را داوری و ارزیابی کرده و در مجموع ۲۸ طرح به مرحله داوری نهایی رسید.

وی افزود: در نهایت ۱۰ طرح داخلی و پنج طرح خارجی به عنوان برگزیدگان سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی انتخاب شدند. از طرح‌های خارجی برگزیده چهار طرح به دانشمندان خارجی و یک طرح به ایرانی در مقیم در کشورهای خارجی تعلق دارند. طرح‌های داخلی در سه محور بنیادی، توسعه‌ای و کاربردی برگزار می‌شود که هر کدام شیوه و روش خاص خود را دارند.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی مطرح کرد: از میان طرح‌های داخلی برگزیده دو طرح بنیادی، چهار طرح توسعه‌ای و پنج طرح کاربردی است. طرح‌های خارجی نیز از کشورهای استرالیا، چین، کره جنوبی و یک ایرانی مقیم در آمریکا دریافت شده است. طرح‌های خارجی شامل دو حوزه بنیادی و کاربردی در رشته‌های برق و کامپیوتر، مواد، متالورژی و انرژی‌های نو، فناوری‌های شیمیایی، زیست فناوری و علوم پزشکی می‌شود.

معاون توسعه و فناوری سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران بیان کرد: برگزیدگان به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوند که مزایای خاصی برای آنها فراهم می‌کنند. همچنین با هفت سازمان بین‌المللی همکاری داریم که آنها نیز جوایز خاصی را برای برگزیدگان در نظر گرفته‌اند.

الیاسی در خصوص حضور مهمانان خارجی گفت: دو نفر از برگزیدگان چینی هستند اما با توجه به شیوع ویروس کرونا و کنسل شدن پروازهای این کشور این برگزیدگان در مراسم حضور نخواهند داشت.

وی افزود: سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با حضور منصور غلامی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و حسن روحانی رئیس جمهور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/۴۰۲۱/4112/

نظر شما