شناسهٔ خبر: 38234852 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

فیصل مقداد:

مقابله با اشغالگران ترکیه و آمریکا حق حاکمیتی سوریه است

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که مقاومت در برابر گروه‌های مسلح تروریستی و دو کشور اشغالگر آمریکا و ترکیه حق حاکمیتی سوریه است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه تلویزیونی المیادین، «فیصل مقداد»، معاون وزیر خارجه سوریه، تاکید کرد که ملت سوریه بازگشایی مسیر حلب-دمشق پس از چندین سال را جشن می‌گیرد و ارتش پس از تحقق دستاوردهای اخیر وارد مرحله نظامی جدیدی شده است. 

مقداد عنوان کرد که کشورش مواضع ایران، روسیه، حزبالله  و محور مقاومت در قبال سوریه در طول سالیان جنگ را فراموش نخواهد کرد. 

وی در ادامه افزود: «آمریکا می‌خواهد از منافع نفتی خود و اسرائیل حمایت کند و برای تحقق این هدف ترکیه را به کار گرفته است. ترکیه در حال حاضر دشمن ماست و سرزمین ما را اشغال و تروریست‌ها را وارد آن کرده است.» 

مقداد با اشاره به «رجب طیب اردوغان»، رئیسجمهوری ترکیه، گفت: «اردوغان فکر می‌کرد جنگ علیه سوریه طی چند روز پایان می‌یابد و مرتکب جنایت علیه سوریه و مردم ترکیه شد. ترکیه باید بداند که هر نوع تضعیف دولت سوریه بلافاصله ترکیه را نیز گرفتار خواهد کرد.» 

وی تأکید کرد: «در جهان نظامی احمق‌تر از نظام ترکیه وجود ندارد. اردوغان به توافق سوچی و معاهده‌های ایجادشده در دیدار امنیتی مسکو احترام نمی‌گذارد. اردوغان خیلی راحت دروغ می‌گوید، در جنگ علیه سوریه فرو رفت و حال سراغ جنگ در لیبی رفته است.»

معاون وزیر خارجه سوریه تاکید کرد که مقاومت در برابر گروه‌های مسلح تروریستی و دو کشور اشغالگر ترکیه و آمریکا حق حاکمیتی سوریه است. 

وی گفت: «دشمنان توطئه کرده بودند که سوریه را از فهرست معادلات اصلی در مقابله با چالش‌ها براندازند. اعراب هر از گاهی که ضربه‌ای از آمریکا دریافت می‌کنند، به خود می‌آیند». 

مقداد درباره ارتباط سوریه با کشورهای عربی گفت: «ما از اعراب می‌خواهیم بفهمند که ۹ سال جنگ علیه سوریه هیچ تغییری در مواضع دمشق ایجاد نکرده است و ما امیدوار هستیم که اعراب علیه یکدیگر توطئه نکرده و همدیگر را تضعیف نکنند.» 

وی درباره معامله قرن نیز تاکید کرد که مردم سوریه برای سرنگونی این طرح و همه توطئه‌ها علیه امت عربی مبارزه خواهند کرد. 

مقداد در پایان خاطر نشان کرد که سوریه پیروز خواهد شد و «بشار اسد»، رئیس‌جمهور این کشور باقی خواهد ماند زیرا مردم سوریه او را می‌خواهند و به او ایمان دارند.   

نظر شما