شناسهٔ خبر: 38234458 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

جزئیات سی‌وسومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی

مریم رضایی

دبیر اجرایی سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با بیان این‌که در این دوره از جشنواره ۳۲۸ طرح ارسال شده است، گفت: از این تعداد ۱۵ طرح منتخب به عنوان طرح‌های برگزیده انتخاب شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، دکتر علی الیاسی در نشست خبری امروز با بیان این که جشنواره بین‌المللی خوارزمی رهیافت سنجیده‌ای برای شناسایی و معرفی طرح‌های برتر ملی و قدردانی از دانشمندان و پژوهشگران است، افزود: این جشنواره که بنیاد آن پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۶۶ پایه‌گذاری شد، اکنون به عنوان باسابقه‌ترین جشنواره علمی جمهوری اسلامی ایران سه دهه افتخارآمیز از برگزاری مستمر آن می‌گذرد.

الیاسی خاطرنشان کرد: پس از پشت سر گذاشتن سه دهه از فعالیت‌های این جشنواره ظرفیت‌های قابل بهره‌برداری‌ای ایجاد شده است، به گونه‌ای که بیش از ۲۰۰ دانشمند خارجی و ایرانی مقیم خارج از ۵۰ کشور جهان در این رویداد مشارکت داشتند، از این رو این جشنواره آیینه تمام‌نمایی از پویایی علمی، خودباوری دانش‌پژوهان و فناوران ایرانی و تلاش مستمر کشور در هدایت جوانان و پژوهشگران به منظور دستیابی به بهترین راه‌های توسعه پایدار است.

دبیر اجرایی سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی با اشاره به فرآیند برگزاری این دوره از رقابت‌های علمی خوارزمی، خاطر نشان کرد: در این دوره از جشنواره ۵ بخش طرح‌های داخلی، طرح‌های خارجی، طرح‌های ایرانی مقیم خارج، طرح برگزیده موفق در تولید ملی و برگزیده ویژه تعریف شده است و فراخوان پذیرش طرح‌ها در این دوره از جشنواره از فروردین ماه سال جاری آغاز شده بود.

وی با تاکید بر این‌که جشنواره بین‌المللی خوارزمی در محورهای اصلی پژوهش‌های بنیادین، کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای، اختراع و نوآوری اقدام به پذیرش طرح‌ها کرده است، ادامه داد: طرح‌های ارسالی و پذیرش‌شده در ۱۸ حوزه تخصصی مهندسی برق و کامپیوتر، مکانیک، مکاترونیک، فناوری‌های شیمیایی، فناوری نانو، مواد، متالوژی و انرژی‌های نو، مهندسی نرم‌افراز، فناوری اطلاعات، صنایع و مدیریت فناوری، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست، علوم پایه، عمران، هوا و فضا، معماری و شهرسازی، هنر و علوم پزشکی بوده است.

وی با تاکید بر این‌که طرح‌های ارسالی از سوی اعضای هیات علمی گروه‌های تخصصی مورد ارزیابی قرار گرفت، خاطر نشان کرد: در مجموع در این دوره از جشنواره ۳۲۸ طرح دریافت شد که ۲۰۳ طرح شامل طرح‌های داخلی و ۱۲۵ طرح طرح‌های خارجی بوده است.

به گفته وی، پس از رای هیات داوران از تعداد طرح‌های ارسالی ۱۰ طرح داخلی، ۴ طرح خارجی و یک طرح ایرانی مقیم خارج به عنوان طرح‌های برگزیده سی و سومین دوره جشنواره معرفی شدند.

دبیر اجرایی سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی، همچنین یادآور شد: ۱۰ طرح منتخب داخلی شامل دو طرح بنیادین، سه طرح توسعه‌ای و ۵ طرح کاربردی در حوزه‌های کشاورزی، برق، مکانیک، فناوری شیمیایی، مهندسی نرم و فناوری اطلاعات و مواد و متالوژی و انرژی‌های نو بوده است.

وی همچنین خاطر نشان کرد: طرح‌های خارجی برگزیده از کشورهای استرالیا، چین، کره جنوبی و یک ایرانی مقیم آمریکا بوده است.

الیاسی همچنین تصریح کرد: طرح‌های خارجی منتخب در گروه‌های برق، فناوری شیمیایی، مواد و متالورژی، برق و کامپیوتر و زیست فناوری و پایه پزشکی بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما