شناسهٔ خبر: 38233996 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

10 طرح داخلی و 5 طرح خارجی در سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی برگزیده شدند

در سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی از بین 328 طرح ارائه شده از 35 کشور، 10 طرح داخلی و 5 طرح خارجی برگزیده شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی فارس، علی الیاسی دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی و عضو هیأت علمی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، در نشست خبری این جشنواره با ارائه گزارشی از سی و سومین دوره برگزاری جشنواره بین‌المللی خوارزمی اظهار داشت: از میان ۳۲۸ طرحی که به جشنواره امسال ارائه شده بود ۱۰ طرح داخلی و ۵ طرح خارجی به عنوان برگزیده انتخاب شدند.

وی ادامه داد: این طرح‌ها از فروردین سال ۹۸ به دبیرخانه جشنواره ارسال شده بودند و داوری طرح‌ها از مهر ماه ۹۸ آغاز شد که کمیته داوران اکنون ارزیابی طرح‌ها را به پایان رسانده‌اند.

الیاسی خاطرنشان کرد: جشنواره بین‌المللی خوارزمی در ۱۸ گروه تخصصی در رشته‌های مهندسی برق و کامپیوتر، مکاترونیک، فناوری‌های شیمیایی، فناوری نانو، مواد، متالوژی و انرژی‌های نو، مهندسی نرم‌افزار و فناوری اطلاعات و مدیریت فناوری، زیست فناوری و علوم پایه پزشکی، کشاورزی و منابع طبیعی، محیط زیست، علوم پایه، عمران، هوافضا، معماری و شهرسازی، هنر و علوم پزشکی برگزار می‌شود.

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی یادآور شد: این جشنواره در محورهای اصلی پژوهش‌های بنیادی،‌کاربردی، طرح‌های توسعه‌ای و اختراع و نوآوری برگزار می‌شود.

* ۳۵ کشور در جشنواره بین‌المللی خوارزمی ایران شرکت کردند

وی با اشاره به کشورهای خارجی شرکت‌کننده در این جشنواره گفت:‌از ۳۵ کشور طرح دریافت کرده‌ایم که در نهایت طرح‌هایی از کشورهای چین، کره جنوبی، استرالیا و آمریکا مورد پذیرش قرار گرفتند.

الیاسی درباره جوایز برگزیدگان این جشنواره گفت: برگزیدگان علاوه بر اینکه لوحی با امضای رئیس‌جمهور دریافت می‌کنند جوایز ریالی هم دریافت خواهند کرد. همچنین برندگان به بنیاد ملی نخبگان معرفی می‌شوند و از این بنیاد تسهیلاتی را دریافت خواهند کرد.علاوه بر این ۷ سازمان بین‌المللی که با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران همکاری دارند به برگزیدگان گواهی خواهند داد.

* راه‌اندازی سامانه اطلاعاتی ادوار جشنواره خوارزمی

دبیر سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی از راه‌اندازی سامانه کهربا به عنوان بانک اطلاعاتی جدید جشنواره بین‌المللی خوارزمی خبر داد و گفت:‌در این بانک اطلاعاتی اطلاعات همه طرح‌های برگزیده جشنواره جوان و بین‌المللی خوارزمی در سال‌های قبل وجود دارد و قابلیت سرچ در این بانک اطلاعاتی استفاده از آن را به ساده‌ترین شکل ممکن کرده است.

وی خاطرنشان کرد: در روال بررسی، سطح کیفی کارها نشان می‌دهد که هر سال که جشنواره را به پیش می‌بریم به سطح بالاتری از کیفیت در همه حوزه‌های پژوهش‌‌های کاربردی و بنیادی، طرح‌های توسعه‌ای و اختراع و نوآوری رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی ۲۸ بهمن ماه در محل اجلاس سران و با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهوری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

 

نظر شما