شناسهٔ خبر: 38232370 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

حزب الله: بیشتر بحران‌های منطقه ناشی از آمریکاست

نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله تاکید کرد بیشتر مشکلات و بحران‌هایی که کشورها و مردم منطقه با آن درگیر هستند، ناشی از حضور و سیاست ایالات متحده آمریکا است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس «علی دعموش» نائب رئیس شورای اجرایی حزب الله روز جمعه طی نطقی تاکید کرد که بیشتر مشکلات و بحران‌هایی که کشورها و مردم منطقه با آن روبه‌رو هستند ناشی از ایالات متحده آمریکا است که به دنبال ضربه زدن به ثبات سیاسی، مالی، اقتصادی و اجتماعی کشورهای منطقه است.

این مقام حزب الله، آمریکا را عامل اصلی بحران اقتصادی و مالی لبنان خواند و گفت: «آمریکا لبنان را تحریم کرده است، به شرکت‌هایی که می‌خواهند در لبنان سرمایه‌گذاری کنند زور می‌گوید، به قاچاق پول به خارج از کشور لبنان کمک می‌کند و با فشار بر بانک‌های لبنان آنها را وادار می‌کند بر سپرده‌گذاران سخت بگیرند و از این طریق به دنبال گرسنه نگاه داشتن ملت لبنان است:.

به گزارش پایگاه خبری المنار، دعموش رای اعتماد پارلمان لبنان به دولت جدید این کشور را دستاوردی برای شروع همکاری و ساماندهی عرصه داخلی دانست و افزود: «بی تردید ماموریت دولت جدید در شرایط دشوار و پیچیده کشور آسان نخواهد بود».

او با تاکید بر نیاز دولت به داشتن فرصت برای ارائه راه حل‌ها و تلاش و نتیجه‌گیری گفت: «دولت لبنان چالش‌های بزرگی پیش رو دارد، از چالش اقتصادی و مالی گرفته که روز به روز خطرناک تر می‌شود تا چالش مردمی، زیرا لبنانی‌ها عملکرد دولت را زیر نظر دارند و بخشی از آنها به این دولت جدید برای درمان مشکلات امید بسته‌اند تا برسد به چالش سیاسی که دولت با آن روبروست، زیرا برخی روی شکست و سقوط آن حساب کرده‌اند.

شیخ دعموش گفت: «در برابر این چالش‌ها دولت باید مرحله تلاش جدی را آغاز کند و تدابیر فوری و فشرده‌ای به کار گیرد تا به دستاوردهایی سریع و قابل توجه در سطوح مالی و معیشتی دست یابد زیرا هیچ تعللی در برابر این چالش‌ها جایز نیست. مسئولیت‌های سنگینی بر دوش دولت است  که باید خود و شایستگی خود را در عمل به آن ثابت کنند تا از آزمون اعتماد سربلند بیرون آید».

انتهای پیام/ص

نظر شما