شناسهٔ خبر: 38232203 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

حوادث طبیعی

اسکان اضطراری 2734 مسافر متاثر از برف و کولاک در خراسان‌شمالی/ امدادرسانی به ۱۶۶۷ نفر گرفتار در برف و کولاک گلستان

مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از اسکان اضطراری دو هزار و ۷۳۴ نفر از مسافران متاثر از برف و کولاک در محورهای این استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

نجات در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به بارش برف در این استان گفت: از اواخر شب گذشته تاکنون امداد رسانی به مسافران این استان در حال انجام است و به مسافران متاثر از برف و کولاک در گردنه اسدلی و امین الله توسط جمعیت هلال احمر استان خدمات رسانی شد.

وی افزود: تاکنون دو هزار و ۳۶۷ تخته پتو در بین مسافران توزیع شده است.

نجات از حضور ۸۷ نجات برای خدمات رسانی به مسافران خبر داد و اظهارکرد: این افراد در قالب ۲۴ تیم به مردم خدمات رسانی کردند و علاوه بر آن شش دستگاه آمبولانس و ۱۲ دستگاه خودروی کمک دار برای ارائه خدمت به مردم در محورها اعزام شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تعدادی از مسافران به توجه و هشدارهای پلیش توجهی نکرده بودند و زمان زیادی از وقت امدادگران استان صرف بستن زنجیر چرخ شد.

این مقام مسئول تاکیدکرد: مسافران حتما به هشدارهای پلیس توجه کنند و از انجام سفرهای غیرضروری در محورهای این استان خودداری کنند.


امدادرسانی به ۱۶۶۷ نفر گرفتار در برف و کولاک گلستان
گرگان- مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از امدادرسانی به هزار و ۶۶۷ نفر گرفتار در برف و کولاک خبرداد.

محمدعلی هروی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص آخرین وضعیت امدادرسانی به افراد گرفتار در برف و کولاک اظهارکرد: بارش برف سنگین در محورهای کوهستانی استان از شامگاه گذشته شروع شد و نیروهای امدادی جمعیت هلال احمر هم کار امدادرسانی به در راه ماندگان را انجام دادند.

وی افزود: تا ساعت ۶ امروز (شنبه) به ۴۲۷ خانواده متشکل از هزار و ۶۶۷ نفر که در محورهای کوهستانی (محور اولنگ، محور توسکستان، محور دوزین، محور درازنو و خوش ییلاق) دچار برف و کولاک شده بودند، امدادرسانی شد.

هروی ادامه داد: در این عملیات ۵۲ نیروی امدادی به همراه چهار دستگاه آمبولانس، دو دستگاه ست نجات، پنج کمکدار سبک- یک دستگاه ایسوزو و یک دستگاه مینی بوس به کارگیری شد.

وی بیان کرد: رهاسازی از برف و کولاک و کمک کردن در بستن زنجیرچرخ و انتقال به محل امن انجام و همچنین ۱۵۰ تخته پتو، ۷۰ بسته غذایی ۷۲ ساعته و ۶۰ بطری آب معدنی بین آنها توزیع شد و عملیات همچنان ادامه دارد.
 

راه ۵۵۰ روستای آذربایجان شرقی بسته است

راه ۵۵۰ روستای آذربایجان شرقی به علت بارش سنگین برف همچنان بسته است.

معاون راهداری مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان به صدا و سیما با اعلام این خبر گفت : چاراویماق ، هشترود ، میانه و سراب بیشترین تعداد روستاهای مسدود شده را در بین شهرستانهای استان دارند.

رسول زاده افزود : تلاش می شود راه روستاهای پرجمعیت استان ، تا پایان امروز بازگشایی شود.

به گفته وی، بازگشایی راه روستاهایی که نیاز اورژانسی دارند نیز در اولویت اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان است.

وی خاطرنشان کرد: بیش از ۶۰۰ دستگاه ماشین آلات سبک و سنگین و حدود یک هزار نفر پرسنل راهداری کار بازگشایی راههای برفگیر استان را بر عهده دارند.

گزارشهای دریافتی حاکیست در پی بارشهای سنگین هفته گذشته و طولانی شدن روند بازگشایی راه روستاها در برخی مناطق آذربایجان شرقی، ساکنان این روستاها با مشکل کمبود آذوقه مواجه شده اند.

نظر شما