شناسهٔ خبر: 38228470 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رایزنی ظریف با وزرای خارجه عمان و کرواسی در مونیخ

وزیر امور خارجه ایران با وزرای خارجه عمان و کرواسی در مونیخ دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران امروز (جمعه) در حاشیه پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ با وزرای خارجه عمان و کرواسی دیدار و گفتگو کرد.

در دیدار ظریف و یوسف بن علوی وزیر امور خارجه عمان روابط دوجانبه و مسائل منطقه مورد گفتگو‌ و تبادل نظر قرار گرفت. ظریف و همتای عمانی پیش از این نیز در تهران و در زمان بازگشت یوسف بن علوی از نشست داووس در تهران دیداری کوتاه داشتند.

محمدجواد ظریف و «گوردان گرلیچ رادمان» وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کرواسی نیز امروز (جمعه) در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و موضوعات مورد علاقه دو کشور را مورد گفتگو قرار دادند.

 

 

ظریف پیش از این با وزرای خارجه چین، فنلاند، واتیکان، چک و نخست‌وزیر و وزیر خارجه کانادا در حاشیه این نشست دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پنجشنبه شب برای شرکت در پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ به آلمان سفر کرد.

ظریف همچنین امروز با گروه الدرز ( ریش سفیدان - مقامات بلند پایه سابق سازمان ملل متحد ) در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و گفتگو کرد.

پیش از این سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه از سفر ظریف به مونیخ خبر داده بود و ظریف هم درباره سفرش به خبرنگاران گفته بود که در این اجلاس شرکت می کند و افزود: بسته به اینکه در کدام جلسات آن حضور یابم، درباره مسائل امنیت منطقه، خطرات اقدامات آمریکا، ترور ناجوانمردانه سپهبد سلیمانی و همراهان ایشان و سیاست آمریکا در خاورمیانه و به اصطلاح معامله قرن، خروج آمریکا از برجام و سیاست های آمریکا در این زمینه در جنبه سلبی سخن خواهم گفت. در بخش ایجابی نیز از طرح صلح هرمز صحبت خواهیم کرد و نقشی که منطقه ما می تواند برای آینده بهتر ایفا کند.

کنفرانس امنیتی مونیخ از امروز (جمعه) ۱۴ فوریه به مدت سه روز برپاست.

انتهای پیام/

نظر شما