شناسهٔ خبر: 38227621 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

جزئیات تعطیلی مدارس گیلان در روز شنبه

با توجه به بارش برف در گیلان و امکان یخبندان شدن مسیره در ابتدای صبح برخی از مدارس استان گیلان تعطیل است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: با توجه به بارش برف در گیلان و امکان یخبندان شدن مسیره در ابتدای صبح برخی از مدارس استان گیلان تعطیل است.

تصمیم درباره تعطیلی مدارس برعهده ستاد بحران شهرستان‌هاست

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با اشاره به اطلاعیه ستاد بحران استان گیلان مبنی بر دایر بودن مدارس در تمامی مقاطع استان، اظهار کرد: شب گذشته طی برگزاری جلسه ستاد بحران که با حضور معاون محترم رئیس‌جمهور آقای نوبخت و با ریاست استاندار گیلان برگزار شد، باز بودن همه مدارس در روز شنبه ۲۶ بهمن اعلام شد.

نادر جهان‌آرای با اشاره به باز بودن شریان‌های اصلی راه‌ها، گفت: با توجه به باز بودن راه‌ها، به تمام مدیران مناطق، نواحی و شهرستان‌ها و مدارس گفته شد تا با برف‌روبی و برطرف کردن مشکلات احتمالی، امکان بازگشایی مدارس را فراهم کنند.

وی با بیان اینکه راه‌های برخی از نقاط مرتفع و مناطق ییلاقی مسدود بوده و برق برخی از مشترکین در این مناطق هنوز قطع است، تصریح کرد: به مدیران مناطق و نواحی در این مناطق گفته شد تا در صورت مشاهده مناطقی که امکان بازگشایی مدارس در آن فراهم نیست، با فرمانداران و ستاد بحران استان هماهنگ کرده و تعطیلی آن مناطق را به‌صورت موردی به سمع و نظر مردم برساند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان با تأکید بر اینکه تصمیم در خصوص تعطیلی احتمالی برخی از مناطق استان با توجه به گستره این مسئله، توسط ستاد بحران و آموزش‌وپرورش گرفته می‌شود، افزود: یکی از مدارس شهر رشت به نام مدرسه شهید رجایی به دلیل آسیب دیدن سقف آن در این روزهای برفی، تنها این مدرسه در روز شنبه ۲۶ بهمن‌ماه تعطیل بوده تا امکان جابجایی این دانش آموزان در مدرسه دیگر صورت بگیرد.

تمامی مدارس شهرستان رودسر تعطیل است

حسین اسماعیل‌پور فرماندار شهرستان رودسر با اعلام تعطیلی تمامی مدارس شهرستان رودسر در رو شنبه از مدیران مدارس خواست با حضور در مدارس شرایط را برای حضور دانش‌آموزان در روز یکشنبه فراهم کنند.

مدارس شهرستان املش فردا تعطیل است

محمد رنجبر فرماندار شهرستان املش نیز از تعطیلی مدارس این شهرستان به در هردو نوبت صبح و عصر دلیل یخ‌زدگی خبر داد و از مدیران مدارس جهت بررسی وضعیت محل خدمتی خواست تا در مدارس حضور پیدا کنند.

تمامی مدارس شفت فردا تعطیل است

مدیر آموزش‌وپرورش شهرستان شفت نیز  با اشاره به وضعیت مدارس برای روز شنبه اظهار کرد: با توجه به‌شدت بارش برف و مسدود بودن برخی کوچه‌ها و معابر فرعی، تمامی مدارس شهرستان برای روز فردا در دو نوبت صبح و عصر تعطیل هستند.

صادق مقصودی با اشاره به سفر امروز استاندار گیلان به مناطق برف‌گیر شفت، افزود: در حال حاضر ستاد مدیریت بحران شفت تعطیلی تمامی مقاطع تحصیلی را مصوب کرده و دانش آموزان و اولیای آن‌ها برای وضعیت باز بودن یا نبودن مدارس باید منتظر اطلاعیه‌های بعدی باشند.

تمامی مدارس لنگرود باز است

سیروس شفقتی فرماندار شهرستان لنگرود نیز با اشاره به وضعیت مدارس لنگرود اظهار کرد: فردا تمام مدارس لنگرود در تمامی مقاطع باز بوده و مشکلی دراین‌باره وجود ندارد.

مدارس آستانه‌اشرفیه در مقطع ابتدایی فردا تعطیل است

یونس محمودی فرماندار شهرستان آستانه‌اشرفیه نیز از تعطیلی تمام مدارس مقطع ابتدایی بخش مرکزی (آستانه‌اشرفیه) خبر داد و گفت که در بخش کیاشهر نیز اعلام تعطیلی مدارس برعهده مدیران مدارس این بخش است.

مدارس مقطع ابتدایی لاهیجان تعطیل است

اسماعیل میرغضنفری  با بیان اینکه فردا لاهیجان در مقطع دبستان تعطیل است، اظهار کرد: با توجه به برودت هوا فردا تمام مدارس مقطع ابتدایی تعطیل و مقطع دبیرستان با یک ساعت و نیم تأخیر آغاز می‌شود.

مدارس صومعه‌سرا به‌جز مناطق دارای مشکل برق باز است

سیدجلال سیدمحمدی فرماندار شهرستان صومعه‌سرا نیز با اشاره به وضعیت مدارس این شهرستان اظهار کرد: با تلاش‌های انجام‌شده فردا مدارس تمام مقاطع باز ولی در بعضی مناطق که قطعی برق وجود داشته و سیستم گرمایشی با پکیج است باز بودن یا تعطیلی مدارس را در این مناطق به عهده خود مدیران گذاشتیم.

تمام مدارس رودبار باز است

محمدصالح ضیایی فرماندار رودبار در این شهرستان اظهار کرد: بر اساس ابلاغیه استانداری گیلان فردا تمام مدارس در این شهرستان باز است.

برچسب‌ها:

نظر شما