شناسهٔ خبر: 38225872 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رایزنی ظریف با وزرای خارجه فنلاند و واتیکان در مونیخ

وزیر امور خارجه ایران امروز در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با وزرای خارجه فنلاند و واتیکان دیدار و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که برای شرکت در پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ در محل برگزاری این کنفرانس حضور دارد، امروز (جمعه) در ادامه رایزنی‌ها با مقامات حاضر با وزرای خارجه فنلاند و واتیکان به صورت جداگانه دیدار و گفتگو کرد. 

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز با «جاستین ترودو» نخست وزیر کانادا و همچنین «فرانسوا فیلیپ شامپانی» وزیر خارجه کانادا دیدار و گفتگو کرده بود.

جاستین ترودو نخست وزیر کانادا صبح امروز و در حاشیه نشست کنفرانس امنیت مونیخ با حضور در محل استقرار ظریف در خصوص موضوعات موردعلاقه طرفین به تبادل نظر پرداخته بود. رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران پیش از این نیز در مسقط دیداری کوتاه با همتای کانادایی درباره سقوط هواپیمای اوکراینی داشت و طرفین توافق کردند که به رایزنی‌ها در این زمینه ادامه دهند.

ظریف همچنین امروز با گروه الدرز ( ریش سفیدان - مقامات بلند پایه سابق سازمان ملل متحد ) در حاشیه نشست کنفرانس امنیتی مونیخ دیدار و گفتگو کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در پنجاه و ششمین کنفرانس امنیتی مونیخ پنجشنبه شب ۲۴ بهمن ماه به مونیخ سفر کرد.

پیش از این سید عباس موسوی سخنگوی وزارت خارجه از سفر ظریف به مونیخ خبر داده بود و ظریف هم درباره سفرش به خبرنگاران گفته بود که در این اجلاس شرکت می کند و افزود: بسته به اینکه در کدام جلسات آن حضور یابم، درباره مسائل امنیت منطقه، خطرات اقدامات آمریکا، ترور ناجوانمردانه سپهبد سلیمانی و همراهان ایشان و سیاست آمریکا در خاورمیانه و به اصطلاح معامله قرن، خروج آمریکا از برجام و سیاست های آمریکا در این زمینه در جنبه سلبی سخن خواهم گفت. در بخش ایجابی نیز از طرح صلح هرمز صحبت خواهیم کرد و نقشی که منطقه ما می تواند برای آینده بهتر ایفا کند.

کنفرانس امنیتی مونیخ از امروز ۱۴ فوریه به مدت سه روز برپاست.

انتهای پیام/

نظر شما