شناسهٔ خبر: 38223940 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه کرمان:

حضور در میدان و بی توجهی به میزکار یکی از شاخصه های شهید سلیمانی برای انتخاب اصلح در انتخابات است

امام جمعه کرمان گفت: یکی از این ویژگی ها عبارت از حضور در میدان و بی توجهی به میزکار است که خود فرد در میدان عملیات و در صحنه خطر رفتن و میز خود را در سنگرها دیدن، شاخصه ای برای انتخاب اصلح است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی جمعه (25 بهمن) در خطبه های نماز جمعه شهر کرمان ضمن توصیه و دعوت مردم به رعایت هرچه بیشتر تقوای الهی گفت: حضرت علی(ع) در خصوصیات و ویژگی های تقوا فرمود" تقوا مرهمی بر زخم ها و پاک کننده پلیدی های روح و روان من و شما است" که رعایت تقوا پلیدی را از بین می برد و آدمی را در دنیای پاک قرار می دهد لذا در زندگی رعایت تقوای الهی را کنید و آنجا که امر خدا است، مقید باشید و انجام دهید و آنجا که نهی خدا است ترک کنید و به معنی کلمه عبد خدا باشید؛  اگر در زندگی تلاش کنید که فقط عبد خدا باشید یعنی رعایت تقوا در همه زوایای آن را دارید.

 

 


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در ادامه سلسله مباحث علائم و نشانه های افراد بهشتی بر اساس فرهنگ قرآنی و دینی؛ «ادای شهادت عادلانه و ترک کتمان آن» را یکی از این نشانه ها دانست و با بیان اینکه شهادت دادن یکی از پایه های مهم اقامه عدالت در جامعه است؛ تصریح کرد: اگر کسی حق را می داند اما با این تفکر که چرا برای خود دردسر درست کنم از حق دفاع نکند، این فرد بی مسئولیت نسبت به عدالت و بی اعتنا نسبت به حقوق دیگران است.

 


وی افزود: آدمی که در رابطه با حقوق دیگران بی اعتنایی کند و در رابطه با هم نوعان خود آنجا که ظلمی روا می شود، حساسیت نداشته باشند و احساس مسئولیت نکند بزرگترین ظلم ها را در نگاه قرآن مرتکب شده است زیرا  از ستمکارترین انسان ها کسانی هستند که نسبت به حقوق دیگران بی اعتنا هستند لذا قرآن و خدا به ما دستور داده است "کتمان نکنید شهادت را آنجا که زبان شما از حق باید دفاع کند، دفاع کند".

 

 

امام جمعه کرمان یکی دیگر از نشانه ها و علائم بهشتی ها «دفاع از حق و ایستادن مقابل باطل» دانست و افزود: یکی از مراحل دفاع از حق این است که خوب تحقیق کنیم، خوب بشنویم تا بشناسیم که آیا حق همین است که می خواهیم دفاع کنیم؟ تا به اشتباه به اسم دفاع از حق گرفتار تقویت باطل نشویم.

 

 

وی مرحله بعد از شناخت حق را درک واقعی آن و پیدا کردن راه دفاع از حق عنوان و بیان کرد: در مرحله پایانی باید این را علمیاتی و به آن عمل کنیم که گاهی با قلم، کلام و رفتار و در موارد مختلف دفاع از حق، موضع مناسب با خود را می طلبد که اگر توجه نکنیم و وارد میدان شویم حتماً دفاع ما ناقص است.

 

 

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با تأکید بر اینکه اگر کسی می خواهد از حق دفاع کند باید روح و روان او آمادگی د فاع از حق را داشته باشد و گرنه دفاع از حق و حرف حق زدن برای فرد سنگین است؛ افزود: لذا حضرت علی(ع) فرمودند" دفاع از حق هزینه دارد و سنگین است و ممکن است برای خود مشکل به وجود آورد اما برای کسانی که آخر و عاقبت را می طلبند دفاع از حق سهل و اسان است.

 


وی «هوی و هوس» را از عواملی دانست که مانع از دفاع از حق می شود و ادامه داد: گاهی هم فرد در شناخت حق دچار اشکال است که اگر می شناخت دفاع می کرد؛ تقلیدهای کورکورانه و جهل او اجازه نمی دهد حق را بشناسد و پیش داوری غلط در موضع او تاثیر دارند.

 


امام جمعه کرمان در خطبه دوم ضمن تسلیت سالروز شهادت شهید ایرانمنش و قیام خونین مردم تبریز در چهلم شهدای قم و ضمن تبریک ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و مادر گفت: روز زن مربوط به شخصیت عزیز و ارزشمندی است که جمع کننده همه خوبی ها است و دلیل بر این مدعی خود قرآن است آنجا که در ماجرای مباهله، زهرا(س) به عنوان زن برتر و نمونه انتخاب می شود.

 


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با تصریح به اینکه هر چه کمالات را دنبال می کنیم و در تعقیب فضیلت ها هستیم باید آن را در شخصیت او تعقیب کرد و امیدوارم در این روز مبارک و فرخنده جامعه ما به جایگاه زن و نقش او در تربیت انسان و ارامش خانواده و نقش او در اینکه سلامت خانواده حفظ شود و ده ها نقش ارزنده ای که زنان مسلمان می توانند داشته باشند همه توجه کنیم زیرا حضرت زهرا(س) فقط سیده نساء نیست بلکه سیده نساء و رجال یعنی الگوی جامعه اسلامی است.

 


وی با اشاره به آغاز تبلیغات نامزدهای انتخابات مجلس با تأکید بر مشارکت حداکثری خاطرنشان کرد:  وظیفه الهی ما اقتضا می کند در انتخابات حضور داشته باشیم زیرا فرد فرد امت اسلامی وظیفه دارند و باید نسبت به سرنوشت امت توجه داشته باشند.

 


امام جمعه کرمان افزود: وظیفه دیگر وظیفه انسانی است که هر انسانی نسبت به هم نوع خود وظیفه دارد و مجلسی قوی و قدرتمند می تواند به جامعه خدمت و با تصویب قوانین و مقررات پیش رو، به مشکلات مردم و رسیدگی  کند لذا ما وظیفه انسانی داریم که مشارکت داشته باشیم.

 


وی به وظیفه انقلابی در رابطه با حضور در انتخابات هم اشاره کرد و آن را تقویت نظام جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی دانست و با تصریح به اینکه کسانی که انقلابی اندیشیده و فکر می کنند، دِینی برگردن برای حضور دارند؛ اصل حضور در انتخابات و انتخاب اصلح را هم مورد تأکید قرار داد.

 


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه در روزهای اربعین سردار سلحشور، شجاع، شهید عزیز جبهه مقاومت، سید الشهدای مقاومت سردار سلیمانی هستیم که افتخار کرمانی ها است و زادگاه او این استان است؛ در خطاب به مردم کرمان گفت: او را از نزدیک می شناسید و روحیه و رویه او را می دانید؛ به نظر می رسد یکی از بهترین کسانی که می شود معرفی کرد تا از جنس او انتخاب کنیم تا در صحنه قانونگذاری، حلال مشکلات مردم باشد جنس این شهید عزیز است.

 


وی در خصوص ویژگی های سردار سلیمانی برای انتخاب نماینده اصلح افزود: یکی از این ویژگی ها عبارت از حضور در میدان و بی توجهی به میزکار است که خود فرد در میدان علمیات و در صحنه خطر رفتن و میز خود را در سنگرها دیدن، شاخصه ای برای انتخاب اصلح است.

 


امام جمعه کرمان در ادامه گفت: دومین ویژگی کار صادقانه و بی منت و بی ادعا بودن است و همچنین پرکاری در راستای اطاعت از رهبری است و زحمت کشیدن و همه وقت و انرژی را صرف خدمت به توده مردم کردن که معیارهای خوبی برای انتخاب اصلح است.

 


وی در ادامه با اشاره به اینکه صرفاً با نگاه جناحی، فردی را انتخاب نکنید، افزود: اخلاص و اخلاق دو شاخصه دیگر هستند که این شهید بسیار مخلص و متخلق {به اخلاق اسلامی} داشتند و نماینده ای را به عنوان نمایندگان این استان شهید پروری که در آن شهید سلیمانی است بفرستید که مخلص باشند و برای خدا کار کنند و اهل معامله با خدا باشند و از طرفی آدم های با اخلاق اسلامی باشند.

 

 


حجت الاسلام علیدادی سلیمانی در ادامه با بیان اینکه در صحنه عملیات در مکتب امام و رهبری انقلاب اسلامی، فرمانده نظامی رشد می کند و می شود این شخصیت و اینقدر برکت به وجود می آورد، گفت: ویژگی دیگر این است که فرد خود را بدهکار انقلاب بداند؛ فردی انتخاب کنید که خود را به انقلاب و اسلام بدهکار می داند که او می تواند گره از مشکلات باز کند و همچنین ویژگی دیگر شجاعت و دیانت است که در صحنه قانونگذاری، کشور نیاز به انسان های شجاع و متدین دارد یعنی به اخلاق و دیانت نبوی و علوی توجه جدی داشته باشد و مواظب باشد.

 

 

وی یکی دیگر از ویژگی های شهید سلیمانی را انقلابی بودن دانست که مهر تأیید ولی امر مسلیمن پای آن زده می شود و توصیه کرد: انقلابی هایی را انتخاب کنید که فقط خط رهبری و منویات و دستورات او را در دستور کار داشته باشند و توجه کنند؛ کسانی انتخاب کنید که فدایی انقلاب و فدایی رهبری و در روزهای سخت امتحان داده باشند.

 

امام جمعه کرمان با تکیه بر ویژگی های شهید سلیمانی خاطرنشان کرد: کسانی انتخاب کنید به نصرت الهی اعتقاد داشته باشند تا در صحنه های جدی و سخت نلغزند و نترسند.

 

وی با این توضیح که تفسیر انقلابی در نگاه مورد تأیید رهبری شاخصه هایی دارد که یکی از آن ها  توجه به مسائل اصلی نظام جمهوری اسلامی است؛ افزود: فرد باید دشمن شناس قوی باشد تا تصمیم درست بگیرد و همچنین حفظ اتحاد و همدلی جامعه را توجه کند که از شاخصه های انقلابی است.

 

 

 

پایان پیام/ 667

نظر شما