شناسهٔ خبر: 38223923 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

امام جمعه اصفهان: نمایندگان مجلس آینده باید وکیل مردم باشند؛ وکلای ملت به فکر منافع شخصی خود نباشند

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه مردم وکلای خود را از میان افراد اصلح و مومن انتخاب کنند گفت: نمایندگان مجلس آینده باید وکیل مردم باشند و به فکر منافع شخصی خود نباشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته اصفهان با تبریک ولادت باسعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و ولادت امام خمینی(ره) اظهار داشت: از مردم اصفهان به‌دلیل حضور پرشکوه و چشمگیر در راهپیمایی 22 بهمن امسال تشکر ویژه می‌کنم. امسال جمعیت بیشتری در اصفهان و دیگر شهرها با وجود شرایط سخت و در برف و باران حضور پیدا کردند.

وی افزود: در کانال‌های ماهواره‌ای تماما در حال انتقاد و بدگویی از جمهوری اسلامی هستند اما ملت فهیم ایران می‌دانند بین حکومت و افراد تفاوت‌هایی وجود دارد و هر انسان در هر جای حکومت ممکن است دچار خطا و اشتباه شوند.

امام جمعه اصفهان با بیان سخن مرحوم پرورش مبنی بر لزوم فرق گذاشتن بین قطره و دریا گفت: در تاریخ بشر حکومتی به‌وجود نیامده که مورد قبول حضرت صاحب‌الزمان(عج) باشد. در بین افراد حکومت ممکن است افراد اشتباهی بکنند اما در شرعیت حکومت نمی‌توان شک کرد.

وی اضافه کرد: وقتی مقام معظم رهبری بیانیه گام دوم را نوشتند به این معناست که گام اول انقلاب را برداشته‌ اند. در علم، معارف و دین پیشرفت‌های به‌سزایی داشته‌ایم. 

طباطبایی‌ نژاد تصریح کرد: سردار شهید سلیمانی از افرادی است که آرزوی شهادت را داشت و این مالک اشتر زمانه در عبادت‌های خود طلب شهادت می‌کرد. جوانان انقلابی ما نیز همچون سردار سلیمانی و شهید حججی طلب شهادت دارند و زندگی خود را در راه رضایت خداوند بنا کرده‌اند.

وی گفت: قطعا گام اول انقلاب برداشته شده اما باید بیشتر بر آرمان‌های انقلاب توجه کنیم. در اقامه دین در جامعه با پیشرفت‌هایی مواجه شده‌ایم اما بعضا دختران و پسرانی دیده می‌شوند که به رعایت اصول دینی هیچ توجهی ندارند. با این وجود طبق فرمایشات مقام معظم رهبری رویش‌هایی در جوانان نیز داشته‌ایم. در عدالت امروز شاید در برخی موارد عدالت رعایت نشده باشد اما نمی‌توان گفت بی‌عدالتی در سراسر حکومت وجود دارد. قبل از انقلاب تعداد کمی از روستاها دارای گاز و برق و آب بودند اما به برکت انقلاب اسلامی اکثر روستاهای کشور از این امکانات برخوردارند.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه ملت ایران حضوری پرشکوه همچون راهپیمایی 22 بهمن در پای صندوق‌های رای دارند، گفت: مردم وکلای خود را از میان افراد اصلح و مومن انتخاب کنند. من از هیچ حزب و گروهی طرفداری نمی‌کنم تا مردم خود بتوانند خدمتگزاران شهر و روستای خود را انتخاب کنند. نمایندگان مجلس آینده باید وکیل مردم باشند و به فکر منافع شخصی خود نباشند.

وی افزود: یکی از امتحانات الهی در انتخابات است و متاسفانه بسیاری از افراد در این امتحان مردود می‌شوند. درباره رای‌های مردم در قیامت از آنها سوال می‌پرسند و باید دلایل محکمه پسند داشته باشند. با این چنین انتخابات‌هایی می‌توان شرایط را برای ظهور حضرت مهدی(عج) در جامعه فراهم کرد.

طباطبایی‌نژاد گفت: در آستانه عید نوروز قرار داریم. بسیاری از افراد هستند که نمی‌توانند لباس نو برای خود و فرزندان خود تهیه کنند. به همه توصیه می‌کنم اگر در خانواده خود چنین افرادی وجود دارند با انفاق همگانی بتوانند در شب عید آن افراد را خوشحال و راضی نگه دارند.

انتهای پیام/ 174/ح

نظر شما