شناسهٔ خبر: 38222365 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

خطیب جمعه تهران

مجلس باید در تراز انقلاب و عظمت ملی باشد

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: مجلس ما باید در تراز انقلاب، عظمت ملی ملت و شهید سلیمانی که آبروی ملت ایران بود، باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه دوم نماز جمعه امروز تهران با اشاره به آیاتی از سوره قیامت افزود: اگر اهل تقوا باشیم هم در دنیا و هم در آخرت مایه برکت است.
وی گفت: کسانی که با تقوا خانواده را اداره می‌کنند زندگی گرمی دارند آن‌ها برای رضای خدا مبنای زندگی را بر عفو و گذشت قرار داده اند و یکدیگر را تحمل می‌کنند و سعه صدر را در وجود خود نهادینه کرده اند و تنگ نظر، کم حوصله و زودرنج نیستند.

<div id="video-display-embed-code_4517892" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2646186/4517892?width=350&height=250"></script></div>


خطیب موقت نماز جمعه تهران افزود: تقوای سیاسی بسیار مهم است ما چند روزی پشت این میز‌ها می‌نشینیم و همه چیز را از یاد می‌بریم حال سوال من این است که این میز‌ها مگر چقدر اعتبار و قیمت دارد و ما چه حاصلی از آن برده ایم؟ اگر انسان بداند همه چیز در دنیا امانت خداست این میز‌ها نیز برایش وحشتناک می‌شود چرا که حق این میز‌ها مردم، بیت المال و رسیدن به فریاد ملت است اگر این‌ها نباشد این میز‌ها اهمیتی ندارد.
وی ادامه داد: برخی عوض آن که خدمت کنند حاشیه سازی می‌کنند و عوض این که ملت اسلام را زیر یک پرچم واحد قرار دهند پرچم‌های بدلی و انحرافی درست می‌کنند و عوض این که مردم را دلگرم به کشور و انتخابات کنند، آن‌ها را بی اعتبار می‌کنند. آیا وجدانشان، آیا فطرتشان، آیا عقلشان و آیا دین شان به آن‌ها چه می‌گوید؟ چرا برخی این طور رفتار می‌کنند مگر فاصله بین ما و مرگ چقدر است؟
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تاکید کرد: ما همواره باید سپاسگزار خداوند متعال باشیم و در همه امور باید بدهی خود را با خدا تسویه کنیم، زیرا خداوند دم به دم به ما نعمت داده و ما غرق در نعمات الهی هستیم این انقلاب نیز یک نعمت بود ۴۰ سال است که در این انقلاب با همه دو قطبی‌هایی که به وجود می‌آورند مردم آن را جشن می‌گیرند و هنگامی که ۲۲ بهمن می‌شود همانند سال‌های اول انقلاب است انقلاب مربوط به گروه، حزب، نژاد و منطقه خاصی نبود. این انقلاب انقلاب اسلامی، انقلاب مستضعفین و انقلاب مردم ایران بود و در ۲۲ بهمن شما نمی‌بینید که از حزب یا شخصیت خاصی حمایت شود در این روز تولد انقلاب را همه جشن می‌گیرند و مردم با جوشش خود در بیش از پنج هزار منطقه به خیابان‌ها می‌آیند و تصرف امام زمان، هدایت خدا و نعمت بزرگ الهی را به رخ جهانیان می‌کشند و این یعنی هیچ کس نمی‌تواند میان صفوف مردم جدایی بیندازد چرا که ما همگی زیر پرچم ولایت هستیم.
امام جمعه موقت تهران افزود: بعد از سپاس الهی تقدیر و تشکر می‌کنم از جامعه‌ای که در کشتی ولایت اهل بیت در برابر طوفان‌ها مصونیت دارد و به سوی ساحل ظهور امام زمان با امید حرکت می‌کند. این مردم فهیم، قدردان، دارای دل عرشی چه کار‌ها که نمی‌کنند که دشمن مایوس شود چنانکه می‌بینیم در برخی شهر‌ها مثل شیراز و کرمانشاه در روز ۲۲ بهمن تا ۳۰ درصد افزایش حضور مردم را مشاهده می‌کنیم این حضور الهی، قرآنی، اقتدار، امید، دوام انقلاب و وابستگی دل‌ها به خون‌های ریخته شده برای این حضور بیعت با ولایت و شهادت، بیعت با نیابت امام زمان، مقابله با استکبار و یکپارچگی ملت است.
وی تصریح کرد: انقلاب ما انقلاب طاغوت ستیز و استکبارستیز است لذا جشن سالانه انقلاب پدیده‌ای بی بدیل و نعمت مستمر پروردگار است که خداوند به صورت معجزه وار دشمنی را که یک سال زحمت می‌کشد و فکر می‌کند و در پاره‌ای از اوقات طوفان برپا می‌کند تاکاری کند مردم این انقلاب را رها کنند می‌بینند که روز باشکوه ۲۲ بهمن همه مردم پیروزی انقلاب را جشن می‌گیرند و مثل روز عاشورا که مردم زیر چتر حماسه حضور می‌یابند زیر پرچم این پدیده الهی و حسینی قرار می‌گیرند.
خطیب جمعه تهران گفت: نکته دیگر که باید به آن اشاره کنم بحث انتخابات است این انتخابات پدیده انقلاب بود، پیش از انقلاب مردم در سرنوشت خود نقشی نداشتند و به حساب نمی‌آمدند.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی یاداور شد: برخی بین جمهوریت و ولایت می‌خواهند کم و زیاد کنند اگر امام دستور نداده بود جمهوری اسلامی نه یک کلمه کم و نه یک کلمه اضافه مردم این گونه ۹۸ درصد به جمهوری اسلامی رای نمی‌دادند این اتحاد حکومت و امت است نظام ما نظام امامت و ولایت است مردم جان شان رهبری است همانگونه که شهید بزرگوار ما، شهید سلیمانی سه قسم جلاله می‌خورد و می‌گوید که والله، والله، والله شما عاقبت به خیری تان منوط به این است که با حکیمی که سکان دار کشتی انقلاب است دلتان را به او بدهید.
وی افزود:، اما این امر که در اول انقلاب با فرمان امام جلوی تانک‌ها آمدید، خون‌ها نثار کردید و با فرمان امام هشت سال خون جوانان خود را به پای شجره دفاع مقدس و نظام اسلامی ریختید همان امام در وصیتنامه خود تاکید کردند ملت عزیز همیشه پای صندوق‌های رای حاضر باشد و رهبری عزیز ما با توصیه به شما خواستند که پای صندوق‌های رای بیایید و من مطمئنم در این مسیر شما حاضر خواهید بود.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی تاکید کرد: مجلس ما باید مجلسی در تراز انقلاب، عظمت ملی ملت و در تراز شهید سلیمانی که آبروی ملت ایران بود باشد؛ لذا مجلسی در تراز خون شهید سلیمانی نمایندگانی می‌خواهد که امین و متعهد و انقلابی باشند با چشم و ابروی بیگانگان توافق نامه‌های آن چنانی را امضا نکنند، در رای دادن به کابینه به وزرای پرونده دار رای ندهند و در تثبیت شورا‌های شهر به اشخاصی که بدنام هستند و یکی پس از دیگری پرونده پیدا می‌کنند و آبادانی شهر‌ها را زیر سوال می‌برند حمایت نکنند.
وی افزود: این گونه نباشد که مجلس گروهی و حزبی شود و هر کس در فهرست بود با هر کیفیتی به او رای دهند نمایندگان باید شجاع باشند و از قدرت‌های بزرگ نهراسند و مثل شهید سلیمانی که رئیس جمهور امریکا را قاتل جانی قمارباز خطاب کرد و گفت من از عهده تو بر می‌آیم باید چنین شجاعتی داشته باشند. نمایندگان مجلس باید الگوی جامعه باشند در همه ابعاد به ویژه در معرفت عبادت، روح خدمتگزاری، زهد، بی توقعی، انتخاب، خدمت کردن و رفتن به سوی زاغه نشینان و همچنین پرهیز از حمایت از گردن کلفت‌ها و پولدارانی که پرونده خوبی ندارند، اما با آن‌ها سازش می‌کنند.
صدیقی افزود: نمایندگان نباید پابرهنگان را فراموش کنند، لذا باید دیانت، امانت، صداقت، خدمت، شجاعت و بصیرت لازم را داشته باشند. نمایندگان باید اینقدر فهیم باشند که زمان، نیاز‌های مردم و اولویت‌ها را تشخیص دهند و قوانینی وضع نمایند که دو روزه نباشد قانونی که ناظر بر ریل گذاری به سوی حرکت تکاملی جامعه اسلامی باشد.
خطیب نماز جمعه تهران خاطرنشان کرد: ما مجلسی می‌خواهیم که دولت را کنترل کند، بازرسی‌های مرتب داشته باشد و مردم به آن دل ببندند و بگویند که مقدمات تسهیل حرکت قوه مجریه و قضاییه را این مجلس می‌تواند فراهم کند.
وی گفت: یکی از مسائلی که در این روز‌ها جزء فجایع دنیاست طرح معامله قرن است و این معامله قرن افتضاحی است برای روسای جمهور امریکا و اسرائیل. آن‌ها خانه‌های مردم را و مملکت یک ملت را از مسلمانان گرفته اند و حال قصد بذل و بخشش دارند و نامش را هم معامله قرن می‌گذارند آن‌ها باید بدانند این معامله در قدم نخست شکست خورده است و مایه خیزش جدید فلسطینی‌های حق به غارت رفته شده و در دنیای اسلام یک حرکت جدید و انقلاب نوینی را برپا کرده و در این هدف شوم آن‌ها به مقصد خویش نخواهند رسید.
حجت الاسلام والمسلمین صدیقی افزود: از موضوع برف گیلان نمی‌توانم بگذرم، زیرا بی انصافی است. مردمی در آن جا گرفتار هستند و مسئولان زحمت می‌کشند، ولی حالا چرا؟ این گونه بحران‌ها باید پیش بینی می‌شد و با پیش بینی‌های هواشناسی باید از قبل تدارکات و تمهیدات لازم صورت می‌گرفت، لذا برنامه ریزی مسئولان باید دقیق باشد و امروز نیز ما از مسئولان و همچنین آحاد ملت توقع داریم به گرفتارانی که در این چنین بحران‌هایی حضور دارند کمک کنند چرا که آن جا نه برق، نه آب، نه گرما و نه وسیله ارتباطی است ما باید برای رضای خدا قدم‌های خیر برداریم.

<div id="video-display-embed-code_4517893" ><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/2646186/4517893?width=350&height=250"></script></div>


حضرت فاطمه (س) کامل‌ترین الگو برای زنان هستند
خطیب نماز جمعه تهران گفت: حضرت زهرا (س) متعلق به همه عالمند و ما در زندگی باید آن حضرت را الگو قرار دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه اول نمازجمعه تهران، ضمن تبریک میلاد حضرت صدیقه فاطمه (س) افزود: عجایبی در مورد حضرت زهرا (س) وجود داردکه عقل را مبهوت می‌کند و مانند ندارد.
وی گفت: حضرت زهرا بهترین الگو برای زنان و تمامی عالم است به گونه‌ای که امام زمان حضرت مهدی (عج)، ایشان را اسوه عالم معرفی کردند و فرمودند
حضرت زهرا (س) در تمامی ابعاد خلیفه اللهی است و بر ما حجت است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی درتوصیف مقام حضرت زهرا (س) افزود: خداوند در علم، در عالم تکوین و در طهارت حضرت زهرا را بالاتر از موسی و ابراهیم معرفی می‌کند.
خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: پیامبر اکرم (ص) فرمودند هر وقت شوق بهشت پیدا می‌کنم فاطمه را می‌بویم و اگر خدا علی را نیافریده بود برای فاطمه همتایی نبود.
وی گفت:حضرت زهرا (س) جز به رضای خدا به هیچ چیزی فکر نمی‌کرد و پیامبر (ص) به او لقب ام ابی‌ها داد.
خطیب نماز جمعه تهران افزود: خانواده‌ها برای تربیت دختران و فرزندان خود بانوی دو عالم فاطمه زهرا (س) را الگو قرار دهند.
حجت الاسلام و المسلمین صدیقی گفت: خداوند همواره گره گشا و همراه اهل تقوا است و باید تقوا را سرلوحه کارهایمان قرار دهیم.
وی در خصوص افزایش میزان طلاق در جامعه افزود: در این رابطه خود ما، آموزش و پرورش، دانشگاه‌ها و رسانه‌ها دخیل بوده و مقصرند.

 

نظر شما