شناسهٔ خبر: 38222283 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

شهری و روستایی

پیش پرداخت عوارض طرح ترافیک در سال ۹۹ الزامی شد

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه رانندگان در سال ۹۹ ملزم به پیش پرداخت عوارض طرح ترافیک هستند،‌ گفت: در صورت لغو رزرو طرح ترافیک ۲۰ درصد نرخ طرح از راننده کسر می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش فارس، یوسف حجت سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد اجرای طرح ترافیک برای سال ۹۹، اظهار داشت:  به استثنای موضوع رزروی شدن و تغییر نرخ عوارض طرح ترافیک، تغییرات چندانی در طرح ترافیک نداریم و برای محدوده دوم یا طرح کاهش ‌آلودگی هوا ۱۵ روز تردد رایگان برای پلاک‌های غیرتهران و ۲۰ روز تردد رایگان برای پلاک‌های تهران مشابه سال ۹۸ خواهیم داشت.

وی افزود: همچنین در سال آینده شهروندان برای ورود به طرح ترافیک قبل از آن باید پیش‌پرداخت عوارض طرح را انجام دهند که در واقع همان مسأله رزروی شدن طرح است و برای پیشگیری از رزرو بی‌جا و بدون نیاز در صورت لغو کردن رزرو ۲۰ درصد از مبلغ کل عوارض از رانندگان کسر می‌شود.

توافق پلیس راهور و شهرداری بر سر طرح ترافیک

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه با پلیس راهور تهران در مورد طرح ترافیک به تفاهم و توافق رسیده‌ایم، گفت: مسأله رزروی شدن طرح ترافیک نظر پلیس راهور بوده است،‌ البته برخی هنوز به این طرح انتقاد دارند و می‌گویند که باید طرح ترافیک بازنگری شود ولی دقیقاً مطرح نمی‌کنند که چه قسمت یا چه بخشی از طرح باید بازنگری شود.

طرح ترافیک,اخبار اجتماعی,خبرهای اجتماعی,شهر و روستا

حجت با اشاره به اینکه رأی دیوان عدالت اداری در مورد سقف استفاده از طرح ترافیک است، گفت: بر اساس رأی دیوان شهرداری موظف به رعایت سقف است و در صورتی که راننده‌ای اضافه بر سقف وارد طرح ترافیک شد هم جریمه و هم عوارض شامل آن نیست و فقط باید جریمه را بپردازد در غیر این صورت نیز احقاق حق از سوی شهروندان می‌تواند انجام گیرد.

آماده اجرای رأی دیوان عدالت هستیم

وی تأکید کرد: اگر راننده‌ای به خاطر عبور از سقف مجاز طرح ترافیک هم جریمه شد و هم عوارض پرداخت کرد شهرداری ملزم به برگرداندن آن است و ما آماده اجرای رأی دیوان عدالت اداری هستیم. 

سرپرست معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به اینکه تردد در محدوده طرح ترافیک ۴ درصد در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ کمتر بوده است،‌گفت: در مورد اینکه در سال ۹۷ شهروندان به علت تردد غیرقانونی در محدوده زوج و فرد هم توسط پلیس جریمه شده‌اند و هم پیامک اخذ عوارض شهرداری برای آنها ارسال شد رأی دیوان شامل آنها نیست چرا که این رأی تنها مربوط به سقف ورود به این محدوده است و رأی‌ در این زمینه صادر نشده که بخواهیم طبق آن عمل کنیم.

نظر شما