شناسهٔ خبر: 38222227 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نامزدهای انتخابات با ارائه برنامه شایستگی خود را اثبات کنند/مردم فریب وعده‌های توخالی را نمی‌خورند

امام جمعه قم گفت: نامزدهای انتخاباتی به جای توهین، تخریب و دروغ‌پردازی علیه رقیب و دستگاه‌های نظام با ارائه برنامه شایستگی خود را اثبات کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله سیدمحمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه امروز قم، با اشاره به میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار کرد: حضرت زهرا(س) سیده بانوان عالم هستند و این جایگاه نه تنها برای زنان عالم بلکه برای همگان اسوه و سرمشق ابدی هستند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برگزاری باشکوه راهپیمایی 22 بهمن گفت: در 22 بهمن امسال که مقارن با چهلمین روز شهادت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی بود مردم ما از امتحان اول سربلند بیرون آمدند؛ مردم با حضور چشمگیر خود وفاداری خود را به انقلاب و آرمان‌ها و ارزش‌های آن اعلام کردند به طوری که 22 بهمن امسال یکی از درخشان‌ترین روزهای انقلاب بود.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر اینکه حضور مردم با خانواده و فرزندان این معنا را در اذهان جهانیان ایجاد می‌کند که انقلاب به ایمان تک‌تک مردم گره خورده و مردم نسبت به آن احساس مسوولیت دارند خاطرنشان کرد: تشکیل چنین اجتماع عظیم در روزی مشخص و به خصوص نشان می‌دهد که انقلاب نه‌تنها قدرت نفوذ خود را حفظ کرده بلکه گسترش داده است.

وی با اذعان به اینکه پیام حضور مردم در این جشن ملی این است که دشمن آرزوی جدایی مردم از نظام را به گور خواهند برد افزود: آفرین بر مردم ایران که در این امتحان بزرگ با عزت و اقتدار پیروز شدند.

امام جمعه قم امتحان دیگر ملت ایران را حضور در انتخابات مجلس در اسفندماه عنوان کرد و گفت: این امتحان بزرگ قواعد و ساختار خود را دارد که مردم و نامزدهای انتخاباتی باید آنها را رعایت کرده و خود را ملزم به آنها بدانند تا انتخابات سالم برگزار شود.

وی اضافه کرد: کسب رای برای نامزدها هرچند رمز موفقیت در انتخابات است اما این رای باید حلال باشد یعنی با رعایت اصول شرعی و اخلاقی کسب شده باشد، نامزدهای انتخاباتی به جای توهین، تخریب و دروغ‌پردازی علیه رقیب و دستگاه‌های نظام با ارائه برنامه شایستگی خود را اثبات کنند.

آیت‌الله سعیدی با تاکید بر ضرورت صداقت نامزدها با مردم گفت: دادن وعده‌های دروغ و غیرعملی به مردم یکی از شاخص‌هایی است که مردم می‌توانند تشخیص دهند که نامزد اصلح چه کسی است؛ مردم هوشمند هستند و فریب وعده‌های توخالی را نمی‌خورند.

وی اضافه کرد: دستگاه‌های نظارتی نباید بگذارند عده‌ای با دادن وعده‌های دروغ و غیرعملی مردم را فریب داده و در مجلس هم به زد و بند بپردازند.

امام جمعه قم با اشاره به هزینه‌های سنگین میلیاردی برای راهیابی به مجلس گفت: اگر این هزینه‌های برای خود فرد باشد به فکر تامین هزینه خواهد بود و اگر از کسی هزینه را تامین کرده باشد وامدار او بوده و در راه کسب رضایت افراد اقدامات ننگینی انجام خواهد داد.

وی با اشاره به راه‌های تشخیص نماینده اصلح افزود: یکی از این راه‌ها حامیان و اطرافیان آنها است؛ اولا باید دید این کاندیداها از چه کسانی حمایت می‌کنند، طرفداران مستضعفین هستند یا کسانی دیگر و باید دید چه کسانی هم از آنان حمایت می‌کنند.

آیت‌الله سعیدی تصریح کرد: اگر دشمنان انقلاب و آمریکا از جریانی و یا کاندیدایی حمایت کردند بدانید که جای او کرسی مقدس مجلس شورای اسلامی نیست.

وی با اشاره به جایگاه و ظرفیت‌های عظیم قم اظهار کرد: قم آشیانه آل محمد(ص) و پناهگاه شیعیان و پیروان آن‌ها و ماوای فاطمیون است پس با این اوصاف همه ساکنین، مسوولان، نهادها و دستگاه‌ها و زائرین باید این حریم را شناخته و حرمت آن را حفظ کنند.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه قم مرکز حوزه و انقلاب و حضور مراجع تقلید است افزود: مراجع تقلید خط قرمز ما هستند و هیچ کس حق عبور از این خط قرمز را ندارد.

انتهای پیام/78027/ق

نظر شما